برگزاری دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان

رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین گفت: این رویداد بزرگ علمی کشور با حضور حدود ۴۵۰ نفر از اساتید دانشگاه و اصحاب آموزش و پرورش در اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ملااحمدی امروز یکشنبه_یکم دی ماه ۹۸_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در ادامه ایده «مدارس کارآفرین» که پنج سال پیش در اصفهان مطرح و عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شد، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرینی در اصفهان برگزار و با استقبال خوب اصحاب علم و دانش و صنعت رو به رو شد، افزود: در سال جاری برای دومین سال متوالی این کنفرانس در اصفهان برگزار می‌شود.

رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین ادامه داد: دومین کنفرانس یکروزه مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه درسی برگزار می‌شود و موضوعاتی که در این حوزه شده، ۱۹ دی‌ماه ۹۸ در اتاق بازرگانی اصفهان شاهد برگزاری این رویداد بزرگ علمی کشور با حضور حدود ۴۵۰ نفر از اساتید دانشگاه و اصحاب آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مدارس کارآفرین با رویکردی در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد که به دنبال ایجاد نگرش کارآفرینی در بین کودکان است نه به دنبال اموز مهارت، از این رو شاید یکی از اهدافی که در ادامه فعالیت‌ها دنبال می کنیم، حوزه مهارت را نیز پوشش دهد، اما اصل کار ایجاد تفکر کارآفرینی در بین کودکان است.

ملااحمدی تاکید کرد: امروزه در کنار معتبرترین دانشگاه های دنیا، مدارس کارآفرین از مقاطع پیش دبستانی و مهدهای کودک ایجاد می شود تا نگرش کارآفرینی در بین کودکان آنها اتفاق افتد.

وی با اشاره به اهداف دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین، گفت: ارایه برنامه درسی و تهیه و تولید محتوای آموزشی برای مدارس کارآفرین مهمترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.

رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین تاکید کرد: در این کنفرانس موضوعاتی همچون فضای مدارس کارآفرینی، راهبردهای آموزشی مدارس کارآفرین، شیوه های ارزشیابی مبتنی بر کارآفرینی، جایگاه کارآفرینی در حوزه آموزش و پرورش، فعالیت ها و روش های مبتنی بر کارآرینی در برنامه درسی، مدل های غنی سازی برنامه های درسی کارآفرین را دنبال می کنیم و مقالات درخواست شده در این حوزه ها بوده است.

وی با بیان اینکه فراخوان دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است، افزود: پس از اعلام فراخوان تعداد ۶۰ مقاله علمی و پژوهشی به صورت کیفی ارسال شده که چهار مقاله به صورت سخنرانی ارایه و چهار نفر سخنران اصلی از اساتید معتر کشور نیز علاوه بر سخنرانان مقالات به ایراد سخن خواهند پرداخت.

ملااحمدی ادامه داد: از بین مقالات دریافت شده ۴۵ مقاله برای پذیرش نهایی انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین، گفت: برگزاری دو نشست تخصصی، دو کارگاه آموزشی و نمایشگاه مقالات از جمله برنامه‌های جنبی دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین به شمار می‌رود.

رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با اشاره به جایگاه کارآفرینی در سیستم آموزش و پرورش، تصریح کرد: کارآفرین در نیا به کسی اطلاق می شود که خلق ارزش می کند، ما دنبال هستیم که کودکان در آینده برای کشور و جامعه خلق ارزش کنند؛ البته مهارت آموزی در کشور ما در حوزه متوسطه دوم مورد توجه قرار گرفته بودکه خوشبختانه پس از سه سال مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم، وزارت آموزش و پرورش به این مهم پی‌برد که باید در کنار آموزش، مهارت را نیز برای دانش آموزان برقرار کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تکالیف مهارت محور پس از سالها مورد تاکید آموزش و پرورش قرار گرفته است، افزود: شاید شعار کارآفرینی در نظام آموزشی ما موجود است، اما عملیاتی نشده و نظام کارآفرینی را به صورت مطلوب شاهد نیستیم؛ در واقع علیرغم اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۳۰ مرتبه به کلمه کارآفرینی اشاره شده، هنوز این سند برای نظام آموزش و پرورش عملیاتی نشده است.

ملااحمدی با اشاره به دستاوردهای نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین، تصریح کرد: برگزاری نخستین کنفرانس در راستای تبیین نظام کارآفرینی در حوزه آموزش و پرورش بود، خوشبختانه سال گذشته ۴۰ مقاله به دبیرخانه رسید که چهارمورد به صورت سخنرانی و بقیه به صورت سی دی ارایه شد و اساتید حوزه آموزشی در کشور و کارآفرینان موفق در کنفرانس شرکت کنند

وی تاکید کرد: همواره در سال‌های اخیر به دنبال پیوند دانشگاه با صنعت بودیم، در حالی که باید پیوند صنعت با آموزش و پرورش رقم بخورد.

کد خبر 402401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.