۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مادر برای پسرش قصاص خواست

بسته اخبار اجتماعی- یکشنبه یکم دی ماه- اختصاص دارد به پیگیری پرونده ۲۴۰ متخلف در دانشگاه علوم پزشکی، درخواست مادری برای قصاص فرزندش و جریمه بیش از سه میلیون خودرو در ۹ ماهه امسال که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ماده ۸ هوای پاک ۱۰ تعهد مخصوص دولت محترم است که بخشی از آن در دست اقدام است و بخشی دیگر نیز اجرا خواهد شد.

وی با اعمال جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی پرداخت گفت: طبق قانون خودروهای فاقد قانون روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود که در تهران در ۸ ماهه اخیر، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله جریمه شده‌اند که برای ۸۸ هزار خودرو تکرار جریمه صورت گرفته است.

وی به موضوع اتوبوس‌های شهرداری تهران که گازوئیل‌سوز هستند پرداخت و گفت: ۶۰ درصد این اتوبوس‌ها در سن فرسودگی است و باید شهرداری نوسازی آنها را در دستور کار قرار دهد.

۲۴۰ نفر متخلف انتقال از خارج در علوم پزشکی

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: پرونده متخلفان انتقال از دانشگاه های خارج به داخل هنوز باز است و در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی افزود: آخرین آماری که در این زمینه وجود دارد ۲۴۰ نفر شناسایی شده اند که اگر شاغل به تحصیل بودند از ادامه تحصیل شان جلوگیری به عمل آمد و اگر در مرحله رسیدگی بودند پرونده آنها متوقف شد.

وی گفت: این موضوع نیز یک پرونده جداگانه در حوزه تخلفات انتقال از خارج به داخل در حوزه آموزش علوم پزشکی است که در حال رسیدگی به آن هستیم.

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سه سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در فاز اول ۲۰۰ هزار واحد مسکن برای کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سه سال ساخته می‌شود.

شریعتمداری تأیید کرد: حتما در تحقق این تفاهم‌نامه باید اولویت‌ها مدنظر باشد جامعه کارگری ما بزرگ است و مجموعه سازمان تأمین اجتماعی با افراد تحت کفالت خود حدود ۱۴۳ میلیون نفر هستند

وی تصریح کرد: از ظرفیت تعاونی‌های مصرف کارگری باید در سطح کشور استفاده جامع داشت.

وی گفت: برای تأمین این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری و بازنشستگی که مربوط به بیمه‌شدگان تأمین اجماعی هستند و در فاز اول است در تفاهم‌نامه سه سال زمان در نظر گرفته شده است.

استخدام ۱۵هزار آموزگار

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: از ابتدای امسال ۱۵ هزار و ۶۰۰ آموزش دهنده به عنوان آموزگار از محل تبصره قانونی شهریور سال ۹۵ جذب آموزش و پرورش شدند. اما بر اساس مصوبه سال ۹۷ مجلس، آموزش دهنده‌هایی که قبل از سال ۹۲ به صورت تجمیعی از سال ۷۹ تا ۹۲ در نهضت فعالیت داشته اند و آموزش دهنده فعلی هستند می‌توانند در آزمون درنظرگرفته شده برای استخدام شرکت کنند. تا کنون پرونده ۲۳ هزار آموزش دهنده بررسی شده است و شرایط شرکت در آزمون را دارند.

وی بیان کرد: در بحث استخدام این افراد باید بگوییم مجلس در این زمینه برای ما تعیین تکلیف کرده و کسانی که از سال ۷۲ تا ۹۲ فعال بودند در آزمون ما می توانند شرکت کنند. آموزش دهنده های ما علیرغم تجربه کافی دارند هم باید در آزمون شرکت کنند. اگر نیاز داشته باشیم برای کسانی که سال ۹۶ در دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی شرکت کردند به صورت موردی مجوز می‌دهیم و جذب می کنیم.

تصویب اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان مصوب شد و محل تأمین بار مالی آن مشخص است.

 حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: ایراد شورای نگهبان برای بار مالی اعمال مدرک فرهنگیان که به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده بود،اصلاح و تصویب شد.

وی افزود: امروز در صحن مجلس با تامین بار مالی این مصوبه موافقت شد و امید است، به تایید شورای نگهبان برسد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد، به دنبال رفع محدودیت اعمال مدرک تحصیلی برای همه کارکنان دولت نیز هستیم.

مادر برای پسرش قصاص خواست

مرد جوان که به‌خاطر یک ملک ورثه‌ای برادرش را به‌ قتل رسانده بود در حالی محاکمه شد که مادر و برادرزاده‌هایش برای وی قصاص خواستند.

ایران نوشت: این حادثه سال ۹۲ در حالی رخ داد که مرد جوان به‌خاطر اختلاف بر سر یک خانه که ارث پدری شان بود برادرش را کشت و دستگیر شد. هر چند وی مدعی بود که قصد قتل برادرش را نداشته است اما قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند.

با گذشت ۶ سال از این ماجرا سرانجام یک سال قبل وقتی متهم پای چوبه دار رفت در آخرین لحظه یکی از برادرزاده‌هایش از قصاص صرف نظر کرد و بدین ترتیب مرد جوان از بالای چوبه دار به زندان برگشت. قضات نیز یک سال به خانواده مقتول مهلت دادند که یا تفاضل دیه را پرداخت کنند یا از اعدام متهم چشم پوشی کنند. با گذشت این یک سال و پایان مهلت قانونی از آنجا که خانواده مقتول نتوانستند تفاضل دیه را پرداخت کنند و متهم نیز نتوانست رضایت مادر و فرزندان برادرش را جلب کند صبح دیروز برای دومین بار متهم به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد، این در حالی بود که در جلسه محاکمه بار دیگر مادر برای پسرش قصاص خواست و برادرزاده‌هایش نیز تقاضای قصاص عمویشان را داشتند. بدین ترتیب قضات برای تصمیم‌گیری در این پرونده وارد شور شدند.

کد خبر 402378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.