مراجعات اورژانس اصفهان ۲۲ درصد افزایش یافت

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: در مقایسه با روزهای بدون آلودگی از روزهای شروع آلودگی هوا حدود ۲۲ درصد ماموریت‌های غیرترومایی اورژانس افزایش داشته است.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص افزایش مراجعه بیماران قلبی و عروقی در روزهای آلودگی هوا، اظهار کرد: در مقایسه با روزهای بدون آلودگی از روزهای شروع آلودگی هوا حدود ۲۲ درصد ماموریت‌های غیرترومایی اورژانس افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نسبت به روزهای مشابه قبل ۲۲ درصد افزایش آمار بیماران قلبی عروقی را داشتیم، افزود: اگر از پنج درصد این آمار بگذریم اما آلودگی هوا ۱۵ درصد ماموریت‌های غیرترومایی یا غیرحوادثی اورژانس را افزایش داده است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر بیماران قلبی عروقی، تصریح کرد: این نوع بیماران به اکسیژن بیشتر و بهتری نیاز دارند و در زمان آلودگی هوا این اکسیژن به بیماران نمی‌رسد و باعث درد قفسه سینه یا مشکل تنفسی می‌شوند و وقتی این علائم را پیدا کنند افزایش امدادخواهی از اورژانس را درپی دارد.

وی در خصوص گروه‌های حساس در شرایط آلودگی هوا، اظهار کرد: گروه سنی کودکان و سالمندان اکسیژن بیشتری نیاز دارند و افراد سالمند به دلیل کهولت سن مشکلات ریوی وجود دارد و کودکان برای رشد نیازمند اکسیژن بیشتری هستند.

راستین در توصیه به گروه‌های حساس، گفت: این افراد باید تا حد امکان از منزل خارج نشوند و از حضور در فضای باز خودداری کنند همچنین از تردد در مرکز شهر که آلودگی بیشتری دارد خودداری کنند از سبزیجات، شیر و میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتر استفاده کنند تا از اثرات آلودگی‌ها و رادیکال‌های آزاد بکاهد.

کد خبر 402374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.