ملبورن میزبان بزرگ‌ترین پروژه درختکاری شهری دنیا

مقامات ارشد استرالیایی در واکنش به پاندمی کرونا قصد دارند ۱۵۰ هزار درخت و درختچه جدید در کلانشهر ملبورن بکارند تا علاوه بر افزایش فضاهای سبز شهری، کارآفرینی کنند و تغییرات آب و هوایی را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با پیاده‌سازی پروژه فوق نه تنها تنوع زیستی در شهر افزایش خواهد یافت، بلکه تعداد ۶۴ شغل جدید برای افرادی ایجاد خواهد شد که بر اثر گسترش ویروس کرونا کار خود را از دست داده‌اند. این پروژه قرار است با همکاری شورای شهر ملبورن و شرکت‌های نوآوری CityWide و دولت ویکتوریا به مرحله اجرا در آید که دولت ویکتوریا مسئولیت پرداخت تمام هزینه‌های لازم را بر عهده گرفته است. در پروژه سبز سازی ملبورن قرار است ۱۱۶ هزار گیاه بومی و گل‌های خودرو و همچنین ۳۰ هزار درختچه کاشته شود.

علاوه بر این، طراحان ملبورن در نظر دارند تعداد هزار درخت نیم‌رس و سه هزار نهال درخت نیز بکارند و گونه‌های بومی استرالیا نظیر River Red Gum، Golden Wattle، Banksia ساحلی و Yarra Gum را در میان آن‌ها جای دهند.

این اقدام بدون شک سرمایه‌گذاری باارزشی در ایجاد شهری سالم‌تر و سبزتر برای نسل‌های آینده خواهد بود که هم اینک نیز به کاهش اثرات جزایر گرمایی کمک قابل توجهی می‌کند. در واقع، برنامه‌ریزان شهری در نقاط مختلف کشور استرالیا تنها به مبارزه با کووید -۱۹ در این روزها اکتفا نکرده‌اند بلکه در تلاشند همزمان با این اقدامات، به جنگ با تغییرات آب و هوایی و کاهش دمای هوا در سطح تمام شهرهای کشور بروند.

پروژه سبز سازی ملبورن فضاهایی در مجموع به مساحت ۲۴ هزار متر مربع از زیستگاه‌های فرسوده را در بر خواهد گرفت و پوشش گیاهی شهر را به میزان ۶ درصد افزایش خواهد داد که این رویداد می‌تواند گام بلندی در رسیدن به هدف پوشش گیاهی ۲۰ درصدی تا سال ۲۰۲۷ باشد. تعداد ۱۵۰ هزار گیاه و درخت بومی می‌تواند محل سکونت ۲۷۶ گونه پرنده، پستاندار، خزنده، آبزی و هزار و ۵۰۰ گونه حشره را فراهم آورد.

معماران استرالیایی از ذخیره‌گاه‌های طبیعی شهر ملبورن نظیر پارک رویال، دو طرف جاده Dynon، خیابان لوریمر و خیابان اوک برای گسترش فضای سبز خود بهره خواهند گرفت. به زودی پیاده‌روی در بعضی از این خیابان‌ها همزمان با کاشت درختان و گیاهان آغاز خواهد شد و اقدامات لازم جهت پیشگیری از آفت‌زدگی و شیوع بیماری‌های گیاهی انجام خواهد گرفت.

پیش از این نیز شهردار ملبورن سالانه مبلغی حدود یک میلیون و هشتصد سنت در بخش کاشت درختان و بوته‌ها هزینه کرده و هر ساله تعداد سه هزار نهال به قبلی‌ها افزوده شده است. مقامات رسمی ملبورن متعهد شده‌اند روند کاشت درختان و گیاهان بومی را ادامه دهند تا در سال ۲۰۴۰ بیش از ۴۰ درصد شهر را سایبان‌هایی سبز دربرگیرد.

در هفته‌های آینده، افرادی که در بخش کاشت درختان سالانه مشغول کار هستند، تعداد ۹۴ درخت جدید در دو طرف مسیر دوچرخه‌سواری ساحل رودخانه Maribyrnong ، ۱۴ درخت در باغ‌های فیتزروی با ۲۸ هکتار در شرق ملبورن و ۸۰ درخت در زمین بازی گلف پارک رویال خواهند کاشت.‌

کد خبر 402360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.