عبدالله: انتخابات آلوده به تقلب را نمی‌پذیریم

ستاد رئیس اجرائیه افغانستان در بیانیه‌ای در واکنش به اعلام نتایج اولیه انتخابات اعلام کرد نتیجه همراه با تقلب را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایمنا، ستاد عبدالله عبدالله در بیانیه‌ای در واکنش به اعلام نتایج اولیه انتخابات اعلام کرد که نتیجه همراه با تقلب را نخواهد پذیرفت.

در بیانیه ستاد عبدالله آمده است: کمیسیون انتخابات بدون رسیدگی به خواست‌ و اعتراضات قانونی- نفی تیم ثبات و همگرایی و دیگر ستادهای انتخاباتی ‌در ارتباط با تقلب‌های گسترده و نظامند، برخلاف احکام صریح قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخابات و قبل از تصفیه‌ بیش از ۳۰۰ هزار آٰرای باطل و مشکوک، ارقامی را زیر عنوان نتیجه‌ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ اعلام کرد.

ستاد عبدالله ادامه داد: تیم ثبات و همگرایی با احترام به قانون انتخابات و ارج‌گذاری به تعهدات کمیسیون شکایات، با حفظ خواست‌ها و اعتراضات قانونی خویش، اجازه‌ بازشماری آرای هفت ولایت را داد و در روند بازشماری آرای این ولایات نیز مشارکت کرد.

این ستاد تاکید کرد: اما کمیسیون انتخابات بدون توجه به اعتراضات مردمی و حسن نیت ثبات و همگرایی، به رویکرد غیرقانونی و جانب‌دارانه‌ خویش ادامه داد و اعداد و ارقامی را زیر عنوان نتیجه‌ ابتدایی انتخابات، بدون تصفیه‌ی آرای پاک از ناپاک اعلام کرد. 

تیم ستاد و همگرایی یادآور شد: می‌خواهیم به صراحت و روشنی یکبار دیگر به شهروندان عزیز کشور، حامیان ثبات و همگرایی، کمیسیون‌های انتخاباتی و متحدان بین‌المللی افغانستان اعلام کنیم که ثبات و همگرایی نتیجه‌ همراه با تقلب و بدون رسیدگی به خواست‌ها و تقاضاهای قانونی این جریان هرگز قبول نمی‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما به همکاری و پشتیبانی مردم خویش در نشست‌های رهبری، نشست‌های خبری، حضور در رسانه‌ها و اعتراضات خیابانی بارها اعلام کردیم که با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی از آرای پاک مردم دفاع می‌کنیم و حکومت برخاسته از تقلب  وآرای تقلبی را هرگز قبول نمی‌کنیم. به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که بر تعهد خویش استواریم و نتیجه‌ تقلب اعلام شده از سوی کمیسیون بدون تصفیه آرای پاک از ناپاک مشروعیت ندارد.

ستاد عبدالله عنوان کرد: ثبات و همگرایی بر اساس تعهدات کمیسیون محترم شکایات انتخاباتی در نشست مشترک با نمایندگان نامزدان، احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، امیدوار است تا به شکایت‌ها و خواست‌های قانونی این ستاد و سایر تکت‌های انتخاباتی به اساس قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخابات رسیدگی صورت گیرد. ثبات و همگرایی حق دفاع از آرای پاک مردم افغانستان را با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی برای خود محفوظ می‌داند.

این ستاد در خاتمه گفت: به مردم شریف و متدین افغانستان و هواداران ثبات و همگرایی اطمینان می‌دهیم که با تمام توان و قوت از آرای پاک آنان دفاع می‌کنیم. رهبری ثبات و همگرایی به زودی در یک نشست خبری جزئیات موضع‌گیری و تصمیم‌های آینده‌ی این دسته‌ی انتخاباتی را با مردم افغانستان در میان می‌گذارد.

منبع: فارس

کد خبر 402342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.