۵۳۰۰ زنجانی باسواد می‌شوند

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سهمیه سواد آموزی استان زنجان در سال جاری بیش از پنج هزار و ۳۰۰ مورد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرحناز فتحی در نشست خبری امروز _یکشنبه_ با بیان اینکه دوره سوادآموزی دوره تحکیم و دوره انتقال از دوره‌های سواد آموزی است، اظهار کرد: کسب سواد تاثیرات مستقیمی بر زندگی مردم دارد و بر اساس تحقیق یونسکو بزرگسالانی که سواد یاد می‌گیرند شاخصه‌های زندگی آنها تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال آموزش پنج هزار و ۳۱۲ بی سواد را در دستور کار داریم، ادامه داد:  چهار مرکز در استان زنجان آموزش بی سوادان را در دستور کار دارند در این مراکز شاهد ارتقای مهارت‌های زندگی اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم. 

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه سوادآموزی تک بعدی نیست و دغدغه بین المللی است، اضافه کرد: نرخ سوادآموزی ما به نرخ سیاسی تبدیل می‌شود و موضوع ملی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه ۹۹.۶ درصد گروه سنی ۱۰تا ۴۹سال استان زنجان با سواد هستند، ادامه داد: دوره‌های سوادآموزی و تحکیم به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، طرح نماز کلید بهشت، اجرای طرح ICDL و دوره انتقال طرح آشتی با طبیعت از جمله برنامه های اجرایی در حوزه سواد آموزی است.

فتحی با بیان اینکه ابهر و خرمدره به  ترتیب ۹۷.۴ و ۹۷ درصد بیشترین نرخ باسوادی را در مناطق چهارده گانه استان دارند، گفت: طبق سرشماری سال ۵۵ تنها ۱۶.۱۰ درصد زنان ما باسواد بودند و امروز این نرخ به ۸۰.۲۹ درصد رسیده است و ۶۴ درصد ارتقا داشته است.

وی با اشاره به شتاب بخشی به روند سواد آموزی افزود: با تصویب بحث شتاب بخشی به امر سواد آموزی شورای پشتیبانی به مناطقی که نرخ بالای بیسوادی را دارند محقق می شود.

کد خبر 402341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.