خودروهای درون‌شهری عامل اصلی آلودگی هوای سمنان

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: خودروهای درون شهری تا حد زیادی در آلودگی هوا نقش دارند و شهرداری برای کاهش تردد وسیله نقلیه شخصی و آلایندگی آن‌ها دنبال نوسازی و توسعه ناوگان عمومی است.

به گزارش ایمنا، مجید کاشی اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۰ تاکسی در شهر سمنان تردد دارند و از سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲۴۵ دستگاه از این تعداد تاکنون نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه سوخت مصرفی خودرو در آلودگی هوا موثر است، ادامه داد: ۸۵ درصد تاکسی‌های شهری سمنان دوگانه سوز است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری چهار دستگاه اتوبوس با سوخت مصرفی یورو چهار خریداری کرده است.

کاشی گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس در خطوط شهری به شهروندان ارایه خدمات می‌کنند و برای نوسازی ناوگان شهرداری با اتکا به بودجه خود هزینه می‌کند و از سال ۱۳۹۲ تا کنون کمک دولتی در این زمینه با وجود نیاز و ضرورت دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت اتوبوس در حدود ۱۶ میلیارد ریال است، ادامه داد: امسال ۱۵ تا ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری می‌شود که دولت از طریق اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس کمک می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: خودروهای درون شهری تا حد زیادی در آلودگی هوا نقش دارند و شهرداری برای کاهش آلایندگی و تردد وسیله نقلیه شخصی، به دنبال نوسازی و توسعه ناوگان عمومی است.
کاشی گفت: عمر تاکسی‌های درون شهری ۹ سال و اتوبوس ۱۲ سال تعیین شده و بعد از این مدت ناوگان فرسوده تلقی می‌شود.

وی عنوان کرد: سوخت فسیلی عامل مهم آلودگی هوا است و باید کشور به سمتی پیش‌رود که استفاده از انرژی‌های نو جایگزین سوخت فسیلی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 402338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.