احداث شهرک صنایع دستی در اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: از احداث شهرک صنایع دستی در این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای دریافت مصوبات کمیسیون ماده پنج در این زمینه در حال انجام است.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل احداث شهرک صنایع دستی اصفهان ابتدای جاده باغ رضوان رو به روی باغ بین‌المللی گل و گیاه ارغوان جانمایی شده است.

وی ادامه داد: برخی تولیدکنندگان صنایع‌دستی در حاشیه میدان امام(ره) و بازار اصفهان، فعالیت‌های پُرخطری از جمله ایجاد آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی در مجاورت بافت تاریخی شهر دارند که برای نجات دادن هسته مرکزی شهر از خطرات زیست محیطی و نیز آتش سوزی و ایجاد فضای توریستی و گردشگری احداث شهرک صنایع دستی اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای احداث شهرک صنایع دستی حدود ۶۷ هکتار زمین در نظر گرفته شده است، افزود: حدود ۴۷ هکتار از این عرصه برای ایجاد فضای سبز و جنگل‌کاری و ۲۰ هکتار برای بخش کارگاه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهرک صنایع دستی و هنر شهر اصفهان به صورت یک محل توریستی احداث می‌شود که در بخش اول گالری‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه تولیدات و در لایه دوم واحدهای تولیدی مستقر می‌شود به صورتی که گردشگران از نزدیک با واحد صنفی ارتباط برقرار کرده و فرآیند تولید صنایع دستی را از نزدیک شاهد باشند.

مجیری خاطرنشان کرد: در مقابل عرصه در نظر گرفته شده برای احداث شهرک صنایع دستی اصفهان یک فضای گردشگری وجود دارد که همراه با ۴۷ هکتار عرصه فضای سبز شهرک می‌تواند فضای مناسبی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مسئولان اتحادیه صنایع دستی شهر اصفهان درخواستی مبنی بر توجه به ایجاد برخی زیرساخت‌ها در این شهرک را ارائه کرده‌اند، اظهار کرد: اکنون پیگیری‌های لازم برای دریافت مصوبات کمیسیون ماده پنج برای احداث شهرک صنایع دستی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: شرایط تشویقی برای واگذاری واحدها به تولیدکنندگان صنایع دستی در نظر گرفته شده تا در صورت تصویب شورای شهر اجرایی شود.

کد خبر 402329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.