کارخانه ریسباف به موزه اصلی اصفهان تبدیل شود

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مسیر فرهنگی شهر، کارخانه ریسباف قرار دارد که با تغییر و تجهیز این ساختمان قدیمی می‌توان آن را تبدیل به موزه مرکزی شهر کرد تا نیاز تمام بخش‌های هنری شهر را پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان یک شهر موزه، همواره مبدا و منشا بسیاری از رشته‌های هنری بوده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی بخش‌های مختلف هنر و هنرمندان مرتبط با آن در اصفهان با کمبود موزه‌هایی برای ارائه آثار  خود مواجه هستند و پیگیری‌هایشان نیز در این خصوص منتج به نتیجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های مختلف هنری نیازمند موزه هستند تا این موضوع سبب توسعه گردشگری و اقتصاد هنر و نیز هویت بخشی فرهنگی شود، افزود: در مسیر فرهنگی شهر، کارخانه ریسباف قرار دارد که با تغییر و تجهیز این ساختمان قدیمی می‌توان آن را تبدیل به موزه مرکزی شهر کرد تا نیاز تمام بخش‌های هنری شهر را پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این موضوع از سوی وزیر راه و شهرسازی مورد توجه واقع شد بنابراین لازم است مدیریت استان نسبت به این نیاز و تقاضا توجه جدی داشته باشند.

بازطراحی ایستگاه‌های مترو بررسی شود

وی با بیان اینکه نیاز امروز شهر با گذشته متفاوت بوده و با اتخاذ نگاهی تازه شاید لازم باشد فضای مسیرهای مترو بازطراحی شود، ادامه داد: اقدامات درخوری در رابطه با مجتمع‌های ایستگاهی مترو تاکنون انجام نشده است از طرفی برای احداث خطوط مترو نیاز به هماهنگی بیشتری با بخش‌های مختلف شهرداری وجود دارد زیرا طرح‌های تفصیلی گاهی با ایستگاه‌های مترو مغایرت داشته و خیابانی که در قبل ایجاد شده، در زمان دیگر هنگام آزادسازی برای مترو، دستخوش تغییر می‌شود.

ملت ادامه داد: در یکی از ورودی‌های شهر از مسیر سپاهانشهر تا میدان دفاع مقدس وضعیت ترافیکی با مشکلات زیادی روبه‌رو است که با ایجاد رینگ چهارم این مشکلات رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی در ایجاد رینگ چهارم این است که خمینی‌شهر و فلاورجان باید انجام قسمت‌هایی از این پروژه را پیگیری کنند که با توجه به شرایط حاضر امید چندانی به این موضوع وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با این شرایط اگر بزرگراه‌های میثمی و همت به طرف جنوب ادامه پیدا کرده و کمربندی شرق و مسیر جاده ابریشم را قطع کند، بخش عمده مشکلاتی که در بزرگراه شهید دستجردی و مقابل پایانه صفه وجود دارد، رفع خواهد شد.

کمتر جایی در دنیا گنجینه‌ای مانند ناژوان دارد

وی ناژوان را شاهرگ حیاتی شهر اصفهان دانست و افزود: برای تداوم و بقای این شهر باید در حفظ این پارک طبیعی ۱۲۰۰ هکتاری در دل آن تلاش کرد زیرا کمتر جایی در دنیا را می‌توان یافت که چنین گنجینه‌ای را در خود جای داده باشد.

ملت با تاکید بر اینکه ساماندهی ناژوان نیاز به نگاهی بزرگ از سوی مدیران شهری، استانی و ملی دارد لازم است تمام نخبگان برای چگونگی حفظ این پارک به موضوع ورود پیدا کنند، افزود: هر طرحی برای ساماندهی ناژوان وجود دارد باید به تایید برسد تا تنها بازمانده فضای سبز اصفهان در شرایطی که تنفس در این شهر با مشکل روبه‌رو است همچنان حفظ شود.

کد خبر 402325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.