راهکار آموزش و پرورش برای جبران تعطیلات مدارس ناشی از آلودگی هوا

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌های جبرانی در روزهای پنجشنبه را راهکار جبران تعطیلات مدارس بر اثر آلودگی هوا دانست.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اصفهان جزء استان‌های پیشتاز در فعالیت‌های پژوهشی بوده است، اظهار کرد: اصفهان از جمله استان‌های برتر در زمینه آموزش و پرورش است و مدیران و معلمان در این استان فعالیت‌های قابل تقدیری دارند.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش در خصوص توسعه فعالیت‌های پژوهشی در سطح کشور تصریح کرد: مراکز تحقیقات معلمان در سطح کشور شکل گرفته و یکی از راهنمودهای سند بنیادین آموزش و پرورش نیز تاسیس پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در همه مناطق کشور است که امیدواریم شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای پیش برود که بتوان به عملیاتی شدن آن کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش بودجه آموزش و پرورش تاثیرات منفی در روند کاری این وزارتخانه خواهد داشت‌، اضافه کرد: کمبود اعتباری که به آموزش و پرورش اختصاص داده شده روی انجام فعالیت‌های پژوهشی اثر منفی دارد و بیشتر آن پرداخت حقوق و مزایای معلمان را تامین می‌کند.

نوید ادهم ادامه داد: فعالیت‌های کیفی تحت تاثیر این کاهش بودجه قرار می‌گیرد، همچنین بر میزان فعالیت‌های اردویی، تربیتی و ورزشی نیز تاثیر منفی دارد.

وی در خصوص تعداد بالای روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی جاری و راهکار آموزش و پرورش برای حل این معضل تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های جبرانی بهترین راه حل این مشکل است که به احتمال بالا در روزهای پنجشنبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 402317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    5 8
    سلام پنجشنبه هاشونم که از اول پر بوده
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    5 9
    از تعطیلی ها متنفرم.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 1
    از مدرسه متنفرم