تقدیر از پرستاران دفاع مقدس در "شکوه ایثار"

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس از برگزاری همایش "شکوه ایثار" با هدف تجلیل از پرستاران دوران دفاع مقدس به مناسبت روز میلاد باشکوه حضرت زینب (س) خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده با بیان اینکه نام پرستار با شخصیت عظیم و گرانقدری همچون حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) گره خورده، نقش‌آفرینی این قشر متعهد در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: دوران دفاع‌مقدس شاهد ایثارگری و رشادت‌های بانوان رزمنده‌ای بود که نقش بسزایی در پشتیبانی از رزمندگان داشتند و چه بسا که خود در این راه به مجروحیت، اسارت یا شهادت می‌رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که حضرت زینب (س) مسئولیت حراست از بازماندگان و مجروحان کربلا و انتقال پیام آن واقعه خونین را عهده‌دار بود، پزشکیاران و بهیاران و پرستاران نیز در دوران دفاع مقدس با تاسی به عقیله بنی‌هاشم(س) این مسئولیت را در ان دوران سخت آتش و گلوله به نحو احسن انجام داده ودر انجام ان رو سفید شدند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه پرستاران عاشورایی دفاع مقدس یکی از ارکان اصلی مقاومت رزمندگان اسلام بودند، گفت: اگر زنان داوطلب و پرستار  به مدد و مساعدت جبهه و جنگ نمی‌آمدند، آمار شهدای جنگ فزونی می‌یافت و اگر مجروحان به موقع مداوا نمی‌شدند، درمان بعدی آنها، هزینه سنگینی را بر بیت‌المال تحمیل می‌کرد.

وی ادامه داد: روایت جهادگری پرستاران و امدادگران در آن برهه حساس تاریخی وجهه دیگری از الگوی زن مسلمان و انقلابی را بازآفرینی می‌کند که در همه عرصه‌ها حضور فعال و مثمرثمر دارد.

مجتهدزاده اظهار کرد: به پاس این همه ایثارگری سازمان نشر آثار و ارزش‌های  مشارکت زنان در دفاع مقدس در نظر دارد با مشارکت فرهنگسرای بهاران از پرستاران دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آورد.

کد خبر 402314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.