مراکز درمانی اصفهان روزانه به ۴۵۰ واحد خون نیاز دارند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: مراکز درمانی استان اصفهان روزانه به ۴۵۰ واحد خون برای استفاده درمانی بیماران نیاز دارند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره خونی استان اصفهان خوب است، اظهار کرد: البته باید توجه داشته باشیم که در آغاز فصل زمستان قرار گرفته‌ایم و کاهش مراجعات اهدای خون خواهیم داشت لذا از شهروندان اصفهانی می‌خواهیم در این فصل نیز همنوعان خود را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره خونی استان اصفهان هفت روز  است، تصریح کرد: این در  حالی است که باید میانگین ذخیره خونی استان اصفهان ۹ روز باشد و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه مراکز درمانی استان اصفهان روزانه به حدود ۴۵۰ واحد خون نیاز دارند، گفت: در حال حاضر میانگین مراجعات روزانه حدود ۳۰۰ مورد است در حالی که باید ۶۰۰ نفر باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مراجعه کننندگان به مراکز اهدای خون امکان اهدای خون را ندارند، افزود: مواردی مانند انجام اعمال جراحی و مصرف دارو از دلایلی است که مانع اهدای خون می‌شود.

زینلی تاکید کرد: البته برخی افرادی که اعمال جراحی انجام می‌دهند می‌توانند پس از گذراندن دوره درمان برای اهدای خون اقدام کنند.

کد خبر 402299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.