لازمه‌ بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان، حمایت از کارکنان شهرداری است

شهردار شیراز حمایت‌های اخیر از حقوق کارکنان شهرداری را در راستای ایجاد انگیزه در مسیر خدمت‌رسانی به عموم شهروندان دانست.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در مراسم تجلیل از کارکنان شهرداری شیراز با بیان اینکه رضایت‌مندی مردم و ارائه خدمات بهتر به شهروندان هدف اصلی شهرداری است، اظهار کرد: در مجموعه شهرداری و شورای پنجم بر این باوریم که لازمه‌ ارائه خدمات شایسته به شهروندان و رضایت‌مندی آن‌ها، ایجاد انگیزه و رضایت‌مندی خادمان آن‌ها در شهرداری است.

وی افزود: به اعتقاد ما، برای اینکه کارمندان به ویژه در دستگاهی همچون شهرداری ضمن ارائه خدمات شایسته، کرامت مردم را حفظ کنند و احترام به آن‌ها را سرلوحه قرار دهند، ابتدا باید خود آن‌ها تکریم شوند؛ چراکه کسی می‌تواند به دیگران احترام بگذرد که خود ابتدا از طرف مجموعه مورد احترام واقع شود.

اسکندرپور با بیان اینکه سیاست محوری شهرداری و شورای پنجم، تسهیل شرایط همه‌جانبه برای بهبود خدمات به عموم شهروندان بوده، تصریح کرد: البته ممکن است در اجرای بخشی از این سیاست‌های کلی از جمله حمایت از کارکنان کمبودهایی وجود داشته باشد، اما حداکثر تلاش خود را در این راستا به کار بسته‌ایم.

شهردار شیراز با اشاره به افزایش قابل توجه میزان حقوق کارکنان شهرداری در سال جاری، تاکید کرد: بهبود وضعیت بالغ بر ۱۳ هزار نفر در مجموعه شهرداری شیراز حق خانواده‌های ده‌ها هزار نفری آن‌ها است و ما برای انجام وظایف خود و ادای حقوق کارکنان، هیچ منتی نداریم.

اسکندرپور با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد پرسنل شهرداری را نیروهای بخش خصوصی تشکیل می‌دهند، گفت: رضایتمندی این بخش پرجمعیت از جمله اولویت‌های ما در بخش نیروهای انسانی است و در همین راستا در سال‌جاری شاهد افزایش حقوق و مزایای آن‌ها بوده‌ایم.

وی احیای بخش‌های قانونی، اما مغفول حقوق کارکنان شهرداری را از جمله شیوه‌های افزایش دریافتی کارکنان عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال یک آیتم قانونی با عنوان سنوات تجمیعی در حقوق بخش عمده‌ای از کارکنان وجود دارد که از گذشته تاکنون پرداخت نمی‌شد، اما از دی‌ماه امسال این بخش را برقرار خواهیم کرد تا از این طریق زمینه افزایش حقوق کارکنان فراهم شود.

شهردار شیراز افزایش حقوق ارتقای تحصیلی، افزایش ضریب حق فنی کارشناسان باسابقه و بسته‌های رفاهی مناسبتی را از دیگر مزایای مورد نظر شهرداری برشمرد و ادامه داد: البته ما می‌دانیم که شرایط فعلی اقتصادی کشور و افزایش تورم به حدی رسید که ممکن است همکاران ما اقدامات بی‌سابقه در زمینه حقوق‌ها را در زندگی شخصی خود لمس نکرده باشند، اما به هر حال وظیفه خود دانستیم که تا حد ممکن شرایط کارکنان شهرداری را در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به عموم شهروندان بهبود ببخشیم.

اسکندرپور اظهار کرد: هدف اصلی ما از حمایت کارکنان شهرداری، ایجاد حس خوب برای خدمت به عموم شهروندان است به نحوی که با افزایش عمر خدمت هر کارمند، انگیزه‌ی آن‌ها نه‌تنها کم نشود بلکه برای خدمت به مردم بیشتر و مؤثرتر شود.

کد خبر 402297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.