طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در پروژه طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری پس از بررسی و مطالعه اسناد بالادستی شهرداری، میزانِ آمادگی و همچنین وضعیت فعلی مدیریت دانش در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری که در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری(جایزه تهران) حائز رتبه برتر شد، اظهار کرد: امروزه دانش و متعلقاتِ ناملموس آن نه‌تنها به‌طور فزاینده‌ای باعث تحرک کسب‌وکارها شده، بلکه به‌ عنوان کل یا بخشی از تولیدات شرکت‌های عرضه‌کننده کالا و خدمات به شمار می‌آیند.

وی افزود: مدیریت دانش نیز در سال‌های اخیر به ‌عنوان یکی از جالب‌ترین و چالش ‌برانگیزترین موضوعات مدیریت کسب‌وکار بوده و دایره کاربرد آن همواره با سایر مباحث عرصه مدیریت، گسترده‌تر می‌شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا پروژه‌ای با عنوان «طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش» در شهرداری انجام گرفت و در فاز اول این پروژه پس از بررسی و مطالعه اسناد بالادستی شهرداری، میزانِ آمادگی و همچنین وضعیت فعلی مدیریت دانش در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تشکیل ساختار اولیه برای مدیریت دانش و شناسایی فرایندهای دانش‌بَر از دیگر فعالیت های انجام شده در فاز نخست پروژه بوده است، گفت: فاز دوم این پروژه به تحلیل فرایندها و تدوین نقشه دانش و سایر کلیاتِ مورد نیاز برای طراحیِ جزئیاتِ مدیریت دانش در شهرداری اختصاص یافت.

ابراهیمی تصریح کرد: طراحی رویکردها، تدوین دستورالعمل‌ها و تهیه برنامه‌های آموزشی از اهمِ فعالیت‌های سومین فاز از پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه فاز چهارم، متمرکز بر راه‌اندازی نرم افزار مدیریت دانش سازمانی و آماده‌سازی آن جهت استفاده کاربران در شهرداری بوده‌ است، افزود: در پنجمین و آخرین فاز از این پروژه، علاوه بر استخراج و مدل سازی دانش از ۵۰ نفر از مدیران و خبرگان شهرداری، آموزش و نظارت بر اجرای رویکردهای مدیریت دانش در سه محدوده پایلوت از شهرداری اجرا شد.

کد خبر 402289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.