روند اجرای طرح زوج و فرد از در منازل اصفهان تعیین تکلیف می‌شود

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: امروز یا فردا جلسه تعیین تکلیف اجرای طرح زوج و فرد از در منازل با حضور مسئولان ذی ربط برگزار خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار یک ماهه اعمال قانون پلیس راهور استان اصفهان برای مقابله با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو اظهار کرد: طی این بازه زمانی اعمال قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌ها انجام شده است و پلاک ۴۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی ثبت شده و تاکنون برای ۱۰ هزار راننده این خودروها جریمه صادر شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: اعمال قانون در بحث معاینه فنی به دلیل نیاز به انجام استعلام زمانبر است و از این رو فرایند تایید و ارسال و اعمال قانون این خودروها ادامه دارد.

وی با توصیه اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو در شهر تردد نکنند، اضافه کرد: همه این خودروها اعمال قانون خواهند شد و در این زمینه افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف را نیز در دستور کار داریم.

سرهنگ محمدی همچنین به اعمال قانون برای ۲۵ هزار و ۳۱۹ خودروی تردد کننده در محدوده تردد ممنوع بی آر تی طی یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در این بازه زمانی ۱۶  هزار و ۶۴۸ خودرویی که در گذرگاه‌های عابر پیاده شهر اصفهان تردد داشته‌اند، اعمال قانون شدند و در بحث زوج و فرد برای ۱۹۰ هزار و ۵۳۸ خودرو اعمال قانون شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بحث کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی و محدودیت ورود به محدوده زوج و فرد اولویت با خودروهای دودزا است، ادامه داد: از این رو  با همکاری معاونت عمران  استانداری اصفهان، شهرداری اصفهان و پلیس راهور برنامه‌ریزی برای تعریف محدودیت ترافیکی زوج و فرد از در منازل را در دستور کار داریم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: امروز یا فردا جلسه تعیین تکلیف اجرای طرح زوج و فرد از در منازل با حضور مسئولان ذی ربط برگزار خواهد شد.

وی تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در شهر اصفهان را ۱۹۰ مورد اعلام کرد و گفت: البته این تعداد دوربین بخشی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز، بخشی تردد در محدوده بی آر تی، بخشی ثبت تخلف سرعت و بخشی ثبت تخلف تردد در محدوده زوج و فرد است که البته این دوربین‌ها این قابلیت را دارند که همه رصدهای مورد نیاز را به صورت یکجا انجام دهند.

کد خبر 402286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.