جبران خسارت‌های وارد شده به شهرها در بودجه کشور مورد توجه باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است درخصوص شهرهایی که در حوادث اخیر آسیب دیدند برآورد خسارت ها انجام شده و نمایندگان جبران این خسارت‌ها را در بودجه سال آینده مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز(یکشنبه) در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک یلدا به شهروندان و نیز تبریک سال نو میلادی به همشهریان مسیحی اصفهان، اظهار کرد: امید است بتوانیم با پیروی از تمام پیامبران الهی و با همزیستی مسالمت آمیز ماموریت‌ها و وظایف دینی خود را به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: ۶۰ برنامه به مناسبت شب یلدا در محلات مناطق ۱۵ گانه اصفهان اجرا شد که امیدواریم باعث ارتقای دلگرمی به کار در کارکنان شهرداری و نشاط اجتماعی بیشتر در میان مردم شده باشد.

لزوم اجرای برنامه‌های موثر در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های موثر در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان توسط معاونت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تصریح کرد: تکریم پاکبانان شهرداری در شب یلدا به بهترین نحو انجام شد و ضعف‌هایی که سال گذشته وجود داشت در دومین سال اجرا رفع شده بودند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس، هیات اجرایی بررسی صلاحیتها را آغاز کرد و امید است در مراحل بعدی نیز این هیات در دفاع از حقوق مردم انجام وظیفه کرده و هیات نظارت نیز شرایط را برای استفاده تمام نامزدها در شرایط مساوی از فضای انتخابات فراهم کند تا با برنامه‌ریزی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری شاهد اتفاق خوبی هم در کل کشور و هم در شهر اصفهان باشیم.

نصر اصفهانی با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۹ کشور از سوی دولت به مجلس اضافه کرد: لازم است درخصوص شهرهایی که در حوادث اخیر آسیب دیدند برآورد خسارت ها انجام شده و نمایندگان جبران این خسارت‌ها را در بودجه سال آینده مدنظر قرار دهند. 

وی با بیان اینکه اجرای پروژه سالن همایش‌ها تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز احتیاج دارد، خاطرنشان کرد: درخصوص سالن همایش‌های شهر اصفهان نیز دولت تعهد ۱۰۰ میلیارد تومانی داشته که فقط ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و تامین مابقی آن نیاز به پیگیری نمایندگان دارد زیرا یک پروژه ملی بوده و مدیریت شهری به درخواست دولت در آن ورود پیدا کرده و انتظار داریم مجلس و دولت مسائل مربوط به پروژه را دنبال کنند.

اقدامات پیشگیرانه درخصوص آلودگی هوا انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لزوم کاهش آلودگی هوا را دغدغه تمام مدیران شهری دانست و افزود: امروز در اصفهان شاهد تعطیلی مدارس هستیم که این موضوع وظیفه ادارات سازمان‌ها و نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند را یادآور می‌شود بنابراین لازم است از افزایش آلاینده‌های زیست محیطی جلوگیری شده و طرح‌هایی مانند زوج و فرد از درِ خانه اگر قابلیت اجرا دارد توسط مدیران اتخاذ شود زیرا هیچ چیز به اندازه حفظ سلامتی مردم اهمیت ندارد.

وی اضافه کرد: حضور اعضای شورای شهر در مراسم‌ها و جلسات باعث پرباری این برنامه‌ها خواهد شد بنابراین لازم است اگر وزیر یا معاون وزیری در اصفهان حضور پیدا می‌کند، با دعوت از اعضای مرتبط شورای شهر نهایت استفاده از ظرفیت‌های موجود برده شود. 

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حدود دو ماه پیش برای معطل نشدن مردم در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای در مسیر پروژه‌ها، با توافق شهردار قرار بود آئین نامه‌ای نوشته شود که همچنان این اتفاق نیفتاده است؛ لازم است با نظارت شورای شهر برای ساماندهی این موضوع اقدامات لازم انجام شده تا فعالیت‌های شهرداری روان شود چون گاهی این موضوع باعث توقف پروژه‌های شهری می‌شود.

کد خبر 402284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.