امواج پلاستیکی  از زباله‌های بازیافتی

در مکزیک از بطری‌های آب بازیافتی اثری بسیار شگفت‌انگیز برای نمای یک مدرسه هنر ایجاد شده است تا امکان استفاده دوباره از مواد قابل بازیافت را در ذهن مردم یادآوری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که در مکزیک سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن مواد پلاستیکی، پسماند می‌شود، گروهی از طراحان شهری با جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی رها شده در آب اقیانوس، اثر هنری اعجاب‌انگیزی ایجاد کرده‌اند که نمای زیبایی به یکی از مدارس هنر این شهر بخشیده است.

هدف سازندگان این اثر هنری، ترغیب مردم به استفاده کمتر از مواد پلاستیکی و استفاده دوباره از پسماند قابل بازیافت این مواد در ساخت سازه‌های جدید بود. علاوه‌براین، این سازه در بازدیدکنندگان حس کنجکاوی را برمی‌انگیزد که محیطی برای رشد فکری کودکان به وجود می‌آورد؛ کودکان با تماشای این اثر هنری به منشا بطری‌های بازیافتی پی می‌برند و به ایجاد پروژه‌هایی خلاقانه با استفاده از این مواد زائد سوق داده می‌شوند.

اثر هنری جدید مکزیک متشکل از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی است که با میلگردهایی به همدیگر متصل شده است و شکلی شبیه به امواج دریا به وجود آورده است. در قسمت پایین هر بطری سوراخی‌ ایجاد شده است که از طریق آن بطری‌ها به میلگردهای خمیده و قوس‌دار وصل شده است. میلگردها با سیمان روی زمین محکم شده است و بالای آن‌ها بر دیوار مدرسه هنر تکیه داده شده است.

بطری‌های پلاستکی بازیافتی با رنگ‌های آبی، فیروزه‌ای و سفید سایه‌زنی شده است که تلفیق آن‌ها نمایی شبیه به امواج دریا به آن بخشیده است. امواج پلاستیکی سایبان مورد نیاز بازدیدکنندگان را تامین می‌کند و آن‌ها را از گرما و تابش شدید نور خورشید در امان نگه می‌دارد. در فضاهای خالی بین این امواج نیز میز و صندلی‌هایی چیده شده است که دانش‌آموزان مدرسه هنر و سایر بازدیدکنندگان زمان استراحت از آن استفاده می‌کنند.

کد خبر 402272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.