۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
هوای اصفهان ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۱۵۳ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - یکشنبه یکم دی‌ماه-  با میانگین ۱۵۳ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شد.

هم اکنون و بر اساس شاخص لحظه ای هوای این کلانشهر با میانگین ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس  است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز جمعه به سبب پایداری جوی و ریزش هوای سرد و خشک، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها وجود دارد؛ آلودگی هوا تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۷۲، خیابان استانداری روی عدد ۱۶۱، خیابان پروین روی عدد ۱۵۲، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۳۸،  خیابان رودکی ۷۸ و بزرگراه خرازی روی عدد ۱۴۳ گزارش می شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله مبارکه با میانگین ۷۶ و سجزی با میانگین ۷۳ در وضعیت سالم و کاشان با میانگین ۱۰۹ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

هوای شاهین شهر با میانگین ۱۵۳ امروز در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

سیستم ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در چهارماه ماه گذشته قطع است و از داده های آنها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 402262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.