اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش درباره کیفیت سوخت تولیدی کشور

هم اکنون ۹۱ میلیون لیتر از ۱۱۲ میلیون لیتر ظرفیت بنزین تولیدی کشور که در پالایشگاه های زیر تولید می‌شود عاری از گوگرد است.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به منظور تنویر افکار عمومی و رسانه ها در اطلاعیهای  اعلام کرد: هم اکنون ۹۱ میلیون لیتر از ۱۱۲ میلیون لیتر ظرفیت بنزین تولیدی کشور که در پالایشگاه های زیر تولید می‌شود عاری از گوگرد است.

بر اساس این اطلاعیه در حال حاضر ٤٥ میلیون لیتر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ۱۶ میلیون لیتر در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، ١٢ میلیون لیتر  در پالایشگاه اصفهان، ۶ میلیون لیتر در پالایشگاه بندرعباس، ٣ میلیون لیتر در پالایشگاه تبریز، ٦ میلیون لیتر در پالایشگاه تهران و ۳ میلیون لیتر در پالایشگاه لاوان تولید می شود.

همچنین ۷۹ میلیون لیتر از کل بنزین تولیدی، به لحاظ تمام مولفه های زیست محیطی شامل گوگرد، بنزن، آروماتیک و الفین، دارای استاندارد یورو ۴ است.

در مورد نفت‌گاز نیز علاوه بر هشت کلانشهر در ۳۲۰ جایگاه منتخب مواصلاتی کشور نفت گاز یورو با گوگرد زیر ۵۰ پی‌پی‌ام توزیع می‌شود که این تعداد جایگاه دوبرابر تعهد قانونی وزارت نفت برای توزیع نفت‌گاز یورو است.

در نتیجه این اقدامات وزارت نفت، شاخص AQI برای آلاینده SOx ( ناشی از گوگرد موجود در سوخت)  که حد مجاز آن برای هوای پاک ۵۰ در نظر گرفته شده است، هیچگاه حتی در آلوده‌ترین روزهای تهران به بیش از ۱۵ نمی رسد که نشان دهنده عملکرد مؤثر این وزارت خانه در تولید و توزیع سوخت پاک می باشد.

کد خبر 402253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.