ستاری: استارتاپ ها و شهرداری همکاری داشته باشند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: استارتاپ ها باید با شهرداری ها همکاری داشته باشند زیرا یان موضوع می تواند درآمد خوبی برای شهرداری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سورنا ستاری عصر امروز –شنبه ۳۰ آذر- در جلسه شورای علم و فناوری و کارگروه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان را نمی‌توان با پول ایجاد کرد، اظهار کرد: دولت وظیفه دارد زیر ساخت های لازم برای توسعه علم و فناوری را ایجاد کند. پارک های علم و فناوری در همین راستا ایجاد شده اند؛ دولت زمین پارک های علم و فناوری را رایگان در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد و این روند نتایخ خوبی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از درآمد تاکسی های اینترنتی به شهرداری ها گفت: ۱.۵ درصد کرایه های این تاکسی ها باید به شهرداری ها پرداخت شود. استارتاپ ها باید با شهرداری ها همکاری داشته باشند زیرا یان موضوع می تواند درآمد خوبی برای شهرداری داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به لزوم ایجاد شهر هوشمند اضافه کرد: باید دید دولتی را کنار بگذاریم پهنه‌ای برای ایجاد استارتاپ‌ها مشخص و آن را تقویت کنیم؛ حضور شهرداری و باور آن به این امر مهم است زیرا با ایجاد استارتاپ‌ها، ابزار و منابع درآمدی جدید برای شهرداری‌ها ایجاد می‌شود.

ستاری تشریح کرد: باید امکانات پارک از سوی شهرداری مشخص شود و خدمات و سرمایه‌گذاری در این راستا صورت بگیرد و بخش خصوصی را نیز به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب کنیم.

همچنین استاندار اصفهان با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری یکی از نیازهای امروز توسعه علمی و فناوری کشور و استان است، گفت: اصفهان ظرفیت خوبی در بخش علم و فناوری دارد و امیدوار هستم از ظرفیت ها استفاده کنیم.

عباس رضایی با اشاره به اهمیت ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری ادامه داد: تا کنون ۱۳ جلسه در این خصوص برگزار شده است و امیدوارم این موضوع هرچه سریع تر به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 402250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.