افزایش نقل و انتقال وسایل نقلیه دست دوم در کشور

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت : طبق آمارهای ۸ ماه اول سال ۹۸ نقل وانتقال موتورسیکلت وخودروهای دست دوم افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور ناجا، سرهنگ علی محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار با اشاره به آمار خودروهای فعال در کشور اظهار کرد: در سطح کشور ۲۱.۷۷۸.۰۰۰ دستگاه خودروی فعال و پلاک نصب شده  داریم که از این تعداد، بیش از ۴.۲۱۹.۰۰۰ خودرو در تهران هستند.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی خودرو به ترتیب مربوط به تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان است و کمترین فراوانی نیز به ترتیب مربوط به استان های کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری در سطح کشور  قریب به نقل وانتقال خودرو نسبت به سال گذشته افزایش ۶ درصدی را نشان می دهد و همچنین خودروهای نوشماره وارداتی با کاهش ۴۶ درصدی مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: شماره گذاری خودروهای نوشماره تولید داخل در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به  مدت مشابه سال گذشته نشانگر کاهش ۱۵ درصدی  است.

محمدی در خصوص آمار شماره گذاری موتورسیکلت، افزود: نقل وانتقال موتورسیکلت ها در ۸ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: بیشترین فراوانی موتورسیکلت به ترتیب مربوط به تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان است و کمترین فراوانی نیز به ترتیب مربوط به استان های کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: همان طور که آمارها نشان می دهد، شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت نوشماره کاهش و نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت های دست دوم افزایش یافته است.

کد خبر 402236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.