تسریع در ایجاد زیرساخت‌های دائمی شبکه فاضلاب اهواز

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به دستور مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهوری در زمینه رفع ریشه‌ای مشکلات شبکه فاضلاب اهواز از بازدیدهای تخصصی صورت گرفته توسط گروه‌های کارشناسی معاونت عمرانی وزارت کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزات کشور، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: در بازدید گروه‌های کارشناسی معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و مسئولان محلی و مدیریت شهری اهواز، ارزیابی‌های کارشناسی از بخش های آسیب دیده شبکه فاضلاب اهواز صورت گرفته و وظایف دستگاه‌های مختلف برای رفع سریع مشکلات مشخص شده است.

وی تصریح کرد: رفع اصولی مشکلات قدیمی مرتبط با فقدان زیرساخت ها و همچنین وجود سیستم فاضلاب فرسوده اهواز و بخش‌هایی از خوزستان که چندین دهه سابقه دارد در اولویت دولت و وزارت کشور قرار دارد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار برای اجرای اقدامات لازم در زمینه های ایجاد زیرساختهای دائمی این موضوع، کارهای عمرانی لازم به سرعت آغاز خواهد شد.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: از مهمترین اقدامات می‌توان به بازمهندسی در طرح جامع جمع‌آوری آبهای سطحی اهواز  اشاره کرد که سیاست اصلی آن بر تفکیک شبکه آب‌های سطحی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر باشد.

وی گفت: از دیگر اقدامات فوریتی، اجرا و تکمیل کلکتورهای شرقی و غربی رودخانه کارون است که از ورود فاضلاب خام به کارون جلوگیری کند.

کد خبر 402229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.