۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
فرزند برای نان جان داد

جان باختن دو کولبر نوجوان در مریوان باعث شد که هنرمندان کرد واکنش هایی را در برابر این واقعه نشان دهند.

به گزارش خبرنکار ایمنا، آزاد خسروی ۱۷ ساله همراه فرهاد خسروی، برادر ۱۴ ساله‌اش اهل روستای نی از توابع مریوان کردستان بودند، پدر این خانواده دارای معلولیت جسمی و مادرشان دارای معلولیت ذهنی است. آن ها که توانایی تامین هزینه‌های زندگی را نداشتند تصمیم گرفتند مانند برخی از هم‌سن‌وسالان خود در آن ناحیه برای امرارمعاش کولبری کنند.

روز ۲۶ آذر، این دو برادر همراه سه  نفر از اهالی روستای نی راهی گردنه تته که به آن ژالانه هم می‌گویند شدند تا بارهایشان را به مقصد برسانند. این ۵ کولبر در میان راه گرفتار کولاک شده و مسیر را گم می‌کنند و در نهایت این دو برادر جان باختند.

امدادگران با پیداکرده رد خون و پیگیری آن جسد یخ‌زده فرهاد را با دست‌های مشت کرده در ۲۹ آذر پیدا کردند، این کودک چهارده‌ساله چهار روز و بدون داشتن لباس کافی در کوهستان بود.

هنگامی‌که اهالی روستای نی  جسد فرهاد خسروی را به روستا بازمی‌گرداندند مردم مریوان با نشان دادن تکه نانی فریاد می‌زدند: به خاطر نان؛ در تشییع پیکر فرهاد نیز روی تابوت وی نان گذاشتند.

هنرمندان کرد تاکنون به این واقعه تلخ واکنش هایی را نشان دادند؛ کیهان کلهر نوازنده و خواننده مطرح کشور با انتشار عکسی از کولبر ها نوشت:

حکایت غم فرهاد و عشرتِ شاه

نوید محمدزاده نیز بازیگر فیلم هایی چون متری شیش و نیم و ابد و یک روز در اینستاگرام خود با انتشار عکسی آورده است:

بابا برای نان جان داد حالا فرزند برای نان جان داد

هوتن شکیبا نیز بازیگر فیلم شبی که ماه کامل شد و سریال فوق لیسانسه‌ها نیز در صفحه شخصی خود با انتشار فیلمی از یک خواننده کرد آورده است:

برای آزاد و فرهاد دو برادر ۱۴ و ۱۷ ساله مریوانی که برای گذران زندگی کولبری کردند و نشان دادند جانشان از تکه ای نان ارزانتر است!

کد خبر 402228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.