سورپرایز معماری پایدارترین شهر جهان + عکس

در شهر مصدر، منطقه‌ای مسکونی در امارات متحده عربی واقع در ابوظبی، سازه‌ای بسیار شگفت‌انگیز احداث شده است که انرژی جدید را برای منطقه به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماری شهر مصدر که به منظور درگاهی برای شرکت‌های انرژی پاک طراحی شد، توسط شرکت معماری بریتانیایی فاستر و همکارانش انجام گرفت؛ این شهر وابسته به انرژی خورشیدی و دیگر منابع تجدیدپذیر است. 

شهر مصدر به عنوان پایدارترین شهر جهان که ساخت آن از سال ۲۰۰۷ در پایتخت امارات متحده عربی آغاز شد، به الگویی برای توسعه پایدار شهرهای جهان مبدل شده است.

همسو با پیشرفت‌های ساخت و ساز مبتنی بر اصل کربن خنثی در امارات، سازه جدید که The Pulse نام گرفته است، در واکنش به افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر و جدید طراحی شد چرا که جهان به سمت مبارزه با انتشار گاز کربن و تغییرات آب‌وهوایی پیش می‌رود.

 معماران در طراحی این سازه از رویکرد جدیدی برای استفاده از پنل‌های خورشیدی بهره گرفته‌اند؛ به این صورت که با تلفیق سبک جریان آزاد طبیعت و تکنولوژی‌های خلاقانه انرژی تجدیدپذیر دست به طراحی این سازه اعجاب‌انگیز زده‌اند. The Pulse با الهام از اشکال زیبای طبیعت ساخته شد و اهمیت حفظ محیط‌زیست را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

پنل‌های خورشیدی شش ضلعی تمام سطح منحنی شکل The Pulse را در خود محصور کرده است و از دو طرف سازه از سطح زمین به زیبایی تمام به بالا و به سمت یک پل ساخته شده از چوب بازیافتی امتداد یافته است.

استفاده از چوب بازیافتی در ساخت پل حس غریزی طبیعت و اهمیت بازیافت و استفاده دوباره از منابع طبیعی تجدیدپذیر را برای بازدیدکنندگان زنده می‌کند. سه راه ورودی بیضی شکل، که به "مناطق تنفس" معروف است، به تقلید از ضربان قلب با امواج بالا و پایین ساخته شده است که نور خورشید را به داخل سازه هدایت می‌کند و فضایی سرزنده به وجود می‌آورد.

سازه The Pulse مملو از فضاهای عمومی برای گرد هم‌اوردن مردم است که این فضاها به وسیله دالان‌هایی طویل به هم متصل می‌شود. سطح دالان‌های سازه در کاشی‌هایی پوشیده شده است که با قدم زدن روی آن انرژی جنبشی به انرژی مورد نیاز سازه تبدیل می‌شود. منابع آبی زیبایی نیز در زیر زمین تعبیه شده است که باعث خنک ماندن سازه در فصول بسیار گرم می‌شود.  

کد خبر 402208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.