۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
زیرمیزی میلیاردی ۴ پزشک

بسته اخبار اجتماعی -شنبه ۳۰ آذرماه- اختصاص دارد به انتقاد رئیس سازمان بهزیستی به افزایش ۶‌.۶ بودجه این سازمان در لایحه ۹۹، لغو ممنوعیت پذیرش دانشجوی تکمیل ظرفیت و زیرمیزی گرفتن میلیاردی چهار پزشک در تهران که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس سازمان بهزیستی با انتقاد از اینکه بودجه جاری بهزیستی در لایحه ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تنها ۶.۶ درصد افزایش یافته است، گفت: اگر وضعیت بودجه‌ای کمیته امداد و بهزیستی با این وضعیت پیش رود با کسری بودجه ۴ هزار و ۳۰۰ میلیاردی برای پرداخت مستمری مددجویان مواجه خواهند شد.

وحید قبادی‌دانا با انتقاد از اینکه بودجه جاری بهزیستی در لایحه ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تنها ۶.۶ درصد افزایش یافته است، گفت: حدود ۹۳ درصد بودجه جاری بهزیستی از جنس مستمری، یارانه و امداد و جزو هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر است و باید بودجه سازمان، حداکثر ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد زیرا این افزایش ۶.۶ درصدی هیچ تناسبی با نرخ تورم موجود ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه هزینه وسایل کمک توانبخشی حدود سه برابر افزایش یافته است، افزود: تامین دارو و لوازم بهداشتی از مشکلات معلولان است که اگر بودجه بهزیستی با این وضعیت پیش برود در سال ۹۹ با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

طرح کاهش آلایندگی فقط در ۲ کلانشهر اجرا می‌شود

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست می‌گوید طرح کاهش آلایندگی اکنون در شهرهای تهران و مشهد اجرا می‌شود و طبق مصوبه دولت، این طرح باید در ۸ کلانشهر کشور اجرا شود.

محمدمهدی میرزایی قمی درباره اجرای طرح کاهش آلایندگی در کلانشهرهای کشور گفت: «طبق برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها مصوبه ‌سال ٩٥ دولت، قرار بود در ۸ کلانشهر کشور از طریق نصب دوربین‌های پلاک‌خوان طرح کاهش آلایندگی اجرایی‌شود و طبق آن باید تخلفات رانندگی از طریق دوربین‌ها ثبت شود اما این موضوع فقط در تهران و مشهد انجام شده و در هیچ یک از شهرها گام مثبتی برای این طرح برداشته نشده است.»

وی افزود: «طرح کاهش آلایندگی از ابتدای آبان در مشهد اجرا شده است و برای شهرهای اصفهان و کرج نیز در دستور کار قرار دارد و باید کد جریمه معاینه فنی نیز برای خودروها صادر شود.»

علت لغو "ممنوعیت پذیرش دانشجوی تکمیل ظرفیت"

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عدم تبعیت دانشگاه آزاد از یکپارچگی شورای سنجش و پذیرش را علت لغو" ممنوعیت پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت" دانست و گفت: اینکه در سال‌های آینده نیز این نوع پذیرش اتفاق خواهد افتاد یا نه را باید بررسی کنیم.

ابراهیم خدایی با بیان این مطلب در خصوص لغو پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که آیین نامه آن در سال ۹۶ به زیر نظام‌های آموزشی ابلاغ شده بود، اظهار کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نیز صورت می گیرد اگر چه این نوع پذیرش در دوره فقط کارشناسی ارشد انجام می‌شود.

زیرمیزی گرفتن میلیاردی ۴ پزشک

۴ پزشک متخصص در یک بیمارستان خصوصی به سبب دریافت مبالغی خارج از تعرفه مصوب از بیمار محکوم شدند

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران در مصاحبه ای از محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی ۴ پزشک متخصص در یک بیمارستان خصوصی به سبب دریافت هزینه‌هایی بالاتر از تعرفه مصوب از بیماران خبر داد.

محمدعلی اسفنانی افزود: بازرسان ویژه دانشگاه علوم پزشکی گزارشی مبنی بر دریافت مبالغی خارج از تعرفه مصوب و دریافت ۶۰۰ میلیون ریال از ۱۲۴ بیمار به شعبه تعزیرات ارسال کردند که برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشت، دارو و درمان تعزیرات حکومتی تهران ارجاع شد.

وی گفت: شعبه پس از رسیدگی پرونده، تخلف این ۴ پزشک را محرز دانست و آن‌ها را در مجموع به پرداخت ۱۱ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت و استرداد حدود ۷ میلیارد ریال به شکات محکوم کرد.

اسفنانی افزود: علاوه بر محکومیت نقدی، در پرونده این ۴ پزشک متخلف هم این تخلف درج شد.

حمایت از مدارس غیردولتی سیاست آموزش و پرورش

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و  گفت:سعی می کنیم از مدارس غیردولتی همچون مدارس دولتی حمایت کنیم اما با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

وی همچنین به دیگر مشکلات فرهنگیان کشور به ویژه در موضوعات معیشتی و نحوه به کارگیری معلمان نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز سال تحصیلی آینده بر اساس طرح جدید وضع معلمان و نیروی انسانی در کشور ساماندهی می‌شود. 

کشف ۷ میلیارد داروی قاچاق از یک انبار در زاهدان

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پس از انجام تحقیقات و حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل ۵۳۶ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و کپسول قاچاق که همگی فاقد مجوز های حمل و باربری قانونی بودند کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی دارو های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: دو فرد متخلف در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 402205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.