فضای سبز اراک نیازمند توسعه جهشی است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه کلانشهر اراک به علل مختلف از معضل آلودگی هوا رنج می‌برد، گفت: فضای سبز موجود در این شهر نیازمند توسعه جهشی است، تشویق و تقویت مشارکت عمومی درحوزه درختکاری ضروری است.

فرزانه رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اجرای پویش هر خانه یک درخت که برای اولین بار به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری، در شهر اراک اجرا می شود، اظهار کرد: پویش درختکاری اراک برای نخستین بار درکمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کلانشهر اراک به علل مختلف از معضل آلودگی هوا رنج می‌برد، تاکید کرد: فضای سبز موجود در این شهر نیازمند توسعه جهشی است، تشویق و تقویت مشارکت عمومی درحوزه درختکاری ضروری است.

رحمتی با اشاره به اینکه درختکاری از جنبه‌های مختلف دینی، اجتماعی و فرهنگی از دیرباز مورد تأکید بزرگان بوده و عموم مردم نیز همواره برای درختکاری استقبال و علاقمندی نشان می‌دهند، خاطر نشان کرد: این پویش چنانچه بتواند با برنامه‌ریزی مناسب شهرداری به مشارکت فعال آحاد شهروندان منجر شود، قدمی مهم در جهت افزایش سرانه فضای سبز اراک و نهادینه شدن فرهنگ ایجاد و حفظ فضای سبز در محل زندگی شهروندان خواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: از مواردی که در کاشت درختان جدید در سطح شهر باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب درختانی است که همزمان با داشتن سازگاری با شرایط آب وهوایی اراک از جنبه های مختلفی چون زیبایی، میزان مصرف آب، مقدار تولید اکسیژن و تصفیه هوا مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود ۳۰ هزار نهال مثمر برای کاشت در باغچه‌های داخل حیاط ساختمان‌ها و ۸۰ هزار نهال برای کاشت درمحوطه بیرونی ساختمان‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد که امیدواریم با استقبال خوب شهروندان اراکی مواجه شود و با اجرای این طرح شاهد توسعه مطلوبی در سرانه فضای سبز شهر اراک باشیم.

لازم ذکراست، حدود ۱۰۰ هزار نهال غیر مثمر نیز توسط اداره کل منابع طبیعی جهت کاشت تهیه و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

کد خبر 402202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.