اجرای طرح‌های ترافیکی برای کاهش مشکلات شهری در تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: برای کاهش مشکلات شهری و ترافیکی باید در شهر فرهنگ‌سازی شود که این کار با کمک و تلاش شهروندان میسر می‌شود.

اصغر آدی‌بیگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص چگونگی اجرای طرح زوج و فرد در تبریز، اظهار کرد: در ابتدا طرح تشویقی را از نیمه اسفندماه سال گذشته آغاز کردیم که با استقبال شهروندان روبه‌رو شد، اما این طرح را از ۲۳ شهریورماه امسال تا ۱۵ مهرماه به منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم، در برنامه‌های شورای ترافیک شهر قراردادیم تا رعایت این طرح دائمی شود.

وی با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی تراکم ترافیکی در نتیجه اِعمال قانون طرح زوج و فرد در سطح شهر و استقبال شهروندان از این طرح، افزود: معتقد هستیم برای کاهش مشکلات شهری و ترافیکی باید در شهر فرهنگ‌سازی شود؛ شهرداری تبریز با اجرای پویش "یکشنبه‌های احترام به قانون" حدود هشت ماه است به شهروندانی که در تمام معابر حمل و نقل ترافیکی قانون را رعایت می‌کنند، با دادن شاخه گل یا لوح از آن‌ها تقدیر می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در طرح پویش "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" که بیش از یک سال از اجرایی شدن آن می‌گذرد، تمامی کارمندان شهرداری و سازمان حمل و نقل با دوچرخه یا حمل و نقل عمومی رفت و آمد می‌کنند؛ همچنین طی بخشنامه‌ای به تمام مجموعه‌های اداری شهرداری، تردد برای بازدید از پروژه‌ها نیز با دوچرخه یا حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

آدی‌بیگ اضافه کرد: قصد داریم با انجام این طرح شهروندان به تردد با دوچرخه در سطح شهر عادت کرده یا بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا از تردد اتومبیل‌های شخصی در سطح شهر و تراکم ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به تعداد دوربین‌های ثبت تخلف فعال در شهر، اظهار کرد: در ابتدا ۲۰۴ دوربین در ۱۴۵ نقطه از شهر نصب شده بود، اما در حال حاضر با افزایش ۵۰ دوربین نظارتی و ۴۰ دوربین پلاک‌خوان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، قصد داریم کل سطح شهر را در رینگ سلامت ترافیک قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به طرح اجرای کارگاه‌های آموزش ترافیک ویژه دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در این طرح با همکاری پلیس راهور و آموزش و پرورش، روزانه ۱۰۰ دانش‌آموز در مدرسه یا در سازمان ترافیک تحت آموزش قرار می‌گیرند، با اجرای این برنامه در طول یک سال تمام مقاطع تحصیلی و حتی دانشجویان با مسائل ترافیکی آشنا می‌شوند.  همچنین به دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شهروندان نیز در فرهنگسراهای سطح شهر مورد تعلیم قرار می‌گیرند.

آدی‌بیگ با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی با کمک و تلاش شهروندان میسر می‌شود. افزود: پویش "حمایت از امنیت عابرین پیاده" از دیگر برنامه‌های سازمان حمل و نقل عمومی است که هدف از اجرای آن، تامین امنیت عابران پیاده با فرهنگ‌سازی است.  

کد خبر 402200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.