۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
لایروبی رودخانه "یرغو"

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی مسیر رودخانه «یرغو» این شهر از رسوبات با هدف افزایش ظرفیت آن در هنگام طغیان آن و کنترل جریان آب آغاز شد.

به گزارش ایمنا، حسن گیته اظهار کرد: لایروبی و تخلیه مسیر رودخانه یرغو مهاباد حد فاصله بین «پل یرغو» تا خیابان «استاد محمدقاضی» توسط نیروهای خدمات شهری با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش‌ و جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسایلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به سطح خیابان، مغازه و پیاده‌روها جلوگیری کند.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد اضافه کرد: شهرداری عملیات لایروبی رودخانه مهاباد را نیز در طول ۵۰ روز گذشته با تمام تجهیزات و ماشین‌آلات خود در مسیرهای ضلع غربی پل حکمت و مسیر میدان نماز به سمت پل شهید «علی‌پنجه» انجام داده است.

گیته اظهار کرد: با توجه به فرصت اندک و نزدیک شدن به فصل بارش‌ها از سایر ارگان‌های این شهرستان برای تداوم عملیات لایروبی در مسیرهای رودخانه داخل شهر درخواست کمک شده است.

وی با اشاره به شناسایی نقاط بحرانی مسیر رودخانه این شهرستان، عنوان کرد: لایروبی و ساماندهی مسیر نقاط بحرانی و حادثه‌ساز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد و این روند تا قبل از تمام شدن فصل عمرانی ادامه خواهد داشت.

رودخانه فصلی «یرغو» که یکی از سرشاخه‌های رودخانه مهاباد است از کوه‌های شرقی مهاباد و اطراف روستاهای «شیلان‌آباد» و «سیدآباد» سرچشمه می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 402197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.