۲۰۰ هزار اصله نهال بین شهرندان اراکی توزیع می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: جهت اجرای پویش "هر خانه یک درخت" توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال پیش بینی شده که حدود ۱۱۰ هزار اصله توسط مجموعه شهرداری و ۱۰۰ هزار اصله توسط اداره کل منابع طبیعی تهیه می‌شود.

محمد عسگری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای "پویش هر خانه یک درخت" برای نخستین بار در این شهر اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهری اراک مناسب، اما به صورت پراکنده است. هرساله در هفته درختکاری فرصت مناسبی برای شهرداری در جهت افزایش سرانه فضای سبز شهری ایجاد می شود لذا امسال در نظر داریم به صورت عملیاتی و کاملا برنامه ریزی شده و با مشارکت شهروندان نسبت به اجرای این پویش اقدام کنیم.

وی افزود: در هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی مقرر شده با همکاری متقابل، بخشی از نهال‌های غیر مثمر این پویش توسط این اداره تامین شود و در یک کار مشارکتی با شهرداری به هر خانه و هر خانوار یک درخت جهت غرس داده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه در شهر اراک حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد، گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته برای مجتمع های تجاری نیز پیش بینی شده که درخت ها در اطراف آن‌ها کاشته شود.

وی گفت: جهت اجرای "پویش هر خانه یک درخت" توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال پیش بینی شده که حدود ۱۱۰ هزار اصله توسط مجموعه شهرداری و۱۰۰ هزار اصله توسط اداره کل منابع طبیعی تهیه می شود.

عسگری با اشاره به نوع درختان در نظر گرفته شده برای اجرای این پویش گفت: در نظر سنجی صورت گرفته توسط اداره ارتباطات و امور بین الملل از شهروندان خواسته شده که با انتخاب نوع درخت مثمر و غیر مثمر و همچنین گونه‌های آن، شهرداری را در اجرای هرچه بهتر این پویش و همچنین تامین درخت مطابق با نظر شهروندان و البته درنظر گرفتن نظرات کارشناسی، همراهی کنند.

وی عنوان کرد: در کنار تحویل نهال به شهروندان در قالب اجرای این پویش، در بلوارها و برخی معابر شهر اراک که در بین فضای سبز احداثی فضای خالی وجود دارد، درختکاری می شود، همچنین یک هزار چاله در حاشیه بلوارها و خیابان های شهر اراک حفر و برای غرس درخت، آماده سازی شده است.

وی با بیان اینکه خیابان های حصار و شهید بهشتی(عباس آباد) به دلیل عبور قنات از ظرفیت آبی خوبی برخوردار است، گفت: این خیابان ها بهترین شرایط را برای کاشت درخت چنار دارند و می توان در فصل درختکاری امسال نسبت به کاشت این نوع درخت اقدام نمود و به نوعی سرانه فضای سبز شهری اراک را افزایش داد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با اجرای پویش هرخانه یک درخت، بیش از ۲۰۰ هزار اصله درخت در سطح شهر و در بین شهروندان توزیع می شود و یکی از مزیت های اجرای این طرح، این است که با توجه به محدودیت های منابع آبی، شهروندان با مراقبت و نگهداری از درختی که غرس می کنند مجموعه شهرداری اراک را در رسیدن به یکی از اهداف خود که حفظ و توسعه سرانه فضای سبز شهری است، یاری می کنند.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار مجموعه شهرداری به مناسبت هفته درختکاری، اقدام به توزیع و کاشت این وسعت از نهال و درخت کرده است.

عسگری با اشاره به گونه های مورد استفاده در هفته درختکاری گفت: در شهر اراک درختان کوتاه قد است به همین خاطر در نظرداریم با توجه به نظر شهروندان که در نظرسنجی که توسط اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک صورت می گیرد، از گونه های بلند که دارای تاج است، برای کاشت استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک در خصوص تامین آب مورد نیاز برای فضای سبزاحداثی گفت: استفاده از سهم شهرداری اراک از پساب فاضلاب یکی از منابع آبی برای تامین آبیاری فضای سبز است. دنبال آن هستیم با پرداخت حق آبه و تکمیل فرآیند لوله گذاری از این آب جهت آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای "پویش هر خانه یک درخت"، شاهد توسعه سرانه فضای سبز شهری در اراک باشیم.

کد خبر 402193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.