سیاست یک بام و دو هوا؛ وقتی سازمان لیگ بهانه آلوده بودن هوا را می آورد!

شاخص آلودگی پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲و ناسالم برای گروه‌های حساس بوده‌است. این درحالی است شنبه هفته گذشته و درحالی که نبرد سرخآبی‌ها مقابل شاهین و سایپا در تهران برگزار شد، این شاخص عدد ۱۵۲ را نشان می‌داد و بازی لغو نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود اعلام لغو دیدار دو تیم استقلال و سپاهان در جام‌حذفی از سوی سازمان لیگ به دلیل آلودگی هوا، حرف و حدیث‌ها پیرامون این مسابقه به پایان نرسیده‌است. شاخص آلودگی پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲و ناسالم برای گروه‌های حساس بوده‌است. این درحالی است شنبه هفته گذشته و درحالی که نبرد سرخآبی‌ها مقابل شاهین و سایپا در تهران برگزار شد، این شاخص عدد ۱۵۲ را نشان می‌داد. با این که سازمان لیگ درخواست استانداری تهران را مسبب لغو این بازی می‌داند، اما صبح امروز سخنگو استانداری تهران، در گفت و گویی با رادیو ورزش بیان کرد که اطلاعیه استانداری مربوط به روزهای شنبه و یکشنبه بوده و هنوز درباره دوشنبه به تصمیمی نرسیده‌اند.

در مصوبات کارگروه اضطرار لغو بازی‌ها مطرح نشده است

امین بابایی، سخنگو استانداری تهران راجع به اطلاعیه صادر شده توسط این نهاد، گفت: این موضوع را ما در مورد آلودگی هوا و اطلاعیه استانداری تهران و مقاومت لیگ برای تعطیلی ها داشت و جالب است که وقتی استانداری تهران به عنوان مرجع حاکمیتی اقدامی می کنند گاهی وقت ها با مقاومت هایی همراه است ولی این هفته که دوشنبه هیچ اطلاعیه ای صادر نشده شاهد چنین اطلاعیه ای از مجموعه سازمان لیگ هستیم.

وی اضافه کرد: برای اینکه هم در راستای تنویر افکار عمومی و توجه شما به این موضوع معطوف بشود یک نکته را مختصراً می گویم، که مثمر ثمر بشود و برداشت ذهنی افراد مطابق استانداردهای قانونی باشد.

سخنگوی استانداری تهران در رابطه با نحوه تصمیم گیری استانداری در خصوص آلودگی هوا تصریح کرد: بحث کارگروه اضطرار آلودگی هوا یک کارگروه کاملا حاکمیتی است و با محوریت استانداری تهران و ریاست شخص استاندار و یا جانشین ایشان که معاونت امور عمرانی است هدایت می شود و مصوبات لازم اجرایی دارد که براساس مرّقانون و مستندات مندرج در قانون هوای پاک است. مبتنی بر این جلسات زمانی که شرایط اضطرار است یعنی میزان آلاینده های هوای محیطی از عدد ۱۵۰ عبور می کند شرایط بحران را اعلام می کنند که مبنی بر آن تعطیلی مدارس و لغو بازی های خاص است.

اطلاعیه مربوط به روز شنبه و یکشنبه بود، نه دوشنبه!

وی افزود: برای روز شنبه و یکشنبه، برای شنبه و یکشنبه در مصوبات کارگروه اضطرار هوا لغو بازی ها اعلام نشده است، در مناطق جنوب و جنوب شرق، ری، وارمین، قرچک و پیشوا و شهر تهران به دلیل انباشت نسبی آلاینده ها طی این دو روز برای اینکه سلامت مردم حفظ شود مدارس را تعطیل کردند و بحث اعمال زوج و فرد و تردد کامیون ها و تعیطیلی یک سری کارگاه های بتن و شن و ماسه بوده است.

بابایی با اشاره به این که اطلاعیه استانداری تهران درخصوص بروزهای شنبه و یکشنبه بوده‌است، بیان کرد: برای دوشنبه چیزی اعلام نکردند و مصوبات این لازم الاجرا و ابلاغی است و با نظارت وزارت کشور اعمال می شود. متأسفانه بعضی از افراد مطالبی را عنوان می کنند، می خواستم تذکر بدهم که اخبار را از مجاری قانونی مانند سایت استانداری تهران و رسانه های ملی که براساس مصوبات کارگروه اخبار منتشر می کنند پیگیری کنند، افرادی مانند منصوریان و کسانی دیگر نمی توانند نسبت به تعطیلی و ...در مورد مسائل حاکمیتی این چنینی ورود کنند و مباحث این چنین را مطرح کنند.خلاف قانون است و باید عنایت داشته باشند که شاخص های مصوبات کارگروه اضطرار هوا از جایگاه حاکمیتی استانداری ابلاغ می شود و بعد از ابلاغش حتما اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، آنچه از صحبت‌های سخنگو استانداری تهران بر می‌آید، هیچ اطلاعیه‌ای از سوی این ارگان که به لغو دیدارهای دوشنبه اشاره کرده‌باشد ارسال نشده‌است. موضوعی که این شائبه را به وجود می‌آورد که سازمان لیگ برای استفاده تیم ملی امید از تمام بازیکنان و حتی برای کمک به استقلال بحران زده این روزها دست به لغو مسابقه حساس حذفی زده و تنها آلودگی هوا را بهانه‌ای برای اقدام خودش ساخته است!

منتظر نامه رسمی سازمان لیگ هستیم

فتاحی، سرپرست سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درخصوص واکنش این باشگاه به لغو دیدار سپاهان و استقلال از سوی سازمان لیگ، اظهار کرد: واکنشی در این خصوص نداریم. هنوز رسما و کتبی چیزی به ما ابلاغ نشده و ما منتظر نامه رسمی سازمان لیگ هستیم تا به ما ابلاغ شود.

سرپرست سپاهان درباره گفته‌های سخنگو استانداری تهران این گونه واکنش داد و بیان کرد: ایشان گفتند که حتی همان شنبه و یکشنبه‌ای که اعلام کردیم هم بحث ورزش نبوده‌است و مربوط به نقاطی از تهران شامل جنوب و جنوب شرق بوده‌است. ولی ما بازهم کاری به این حرف‌ها نداریم و منتظر دریافت نامه به صورت رسمی از سازمان لیگ هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که وضعیت تا امشب مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: بازیکنان ملی پوش حاضر ما در تیم امید منتظر اعلام رسمی سازمان لیگ هستند تا به اردو این تیم اضافه شده و به قطر بروند.

کد خبر 402186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.