آغاز ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین از سال آینده

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین با ۲۴ میلیارد ریال اعتبار از سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، وحید مقدم‌سلیمی اظهار کرد: طرح جامع مدیریت بحران شهر قزوین با هدف تدوین استراتژی‌های مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات طبیعی و انسان‌ساز تهیه شده است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت مدیریت بحران‌ و اهتمام همه‌جانبه دولت‌ها به آن در سطح جهانی و ملی، افزود: در همین راستا، مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت پنج‌هزار مترمربع در سال آینده احداث خواهد شد.

مقدم‌سلیمی شهرداری‌ها را از نهادهای اصلی مسئول در مدیریت بحران دانست و اضافه کرد: براساس قانون شهرداری‌ها، این مسئولیت، مدیریت و ارائه خدمات در دو حوزه حریق و سیل را دربر می‌گیرد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ستاد مدیریت بحران شهرداری را متشکل از چهار کارگروه اصلی «آتش‌نشانی و امداد و نجات»، «تدفین»، «سیلاب‌های شهری» و «هشدار و اطلاع‌رسانی» برشمرد و ادامه داد: این ستاد با استفاده از کارگروه‌های تخصصی یادشده، طرح جامع مدیریت بحران را در قالب کمیته‌های پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی به اجرا در خواهد آورد.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری به‌منظور کنترل بهتر شهر و اخذ تصمیم‌های نهایی در مواقع بحرانی، نیازمند یک مقرر فرماندهی است، گفت: جانمایی این مرکز بر اساس موقعیت مکانی، مطالعات خاک‌شناسی و دسترسی مناسب انجام شده و در نهایت شهرک مینودر برای احداث بنای ستاد مدیریت بحران انتخاب شده است.

مقدم سلیمی با تاکید بر اینکه ساختمان ستاد بر اساس اولویت‌های مدیریت بحران طراحی شده است، اضافه کرد: مرکز مانیتورینگ، سالن جلسات بحران، اتاق ریاست، اتاق کارشناسان، انبار تجهیزات و ... از بخش‌های پیش‌بینی‌شده این بنا است.

کد خبر 402172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.