تنظیم استانداردهای تجاری در بازارهای محلی لندن

بازارها محل سازگارترین انواع معامله محسوب می‌شود که هرچند منعکس‌کننده تنوع‌ و تفاوت‌های واقعی محیط‌های جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی است، می‌تواند اشتراکاتی را ارائه دهد که از مرزهای جغرافیایی یک محیط فراتر می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در نهمین کنفرانس بین‌المللی بازارهای عمومی بارسلونا، ۴۲۵ شرکت‌کننده از ۴۵ کشور از سراسر جهان، با هدف پیش‌برد مزایای چند جانبه بازارهای عمومی، تلفیق آن‌ها با برنامه‌های توسعه بین‌المللی و ارتقای بازارها برای ورود به برنامه‌ها و چارچوب‌های سیاسی دولتی، شهری، منطقه‌ای، ایالتی و ملی، اقدام به امضای اظهارنامه بازارهای عمومی کردند؛ لندن، شهری است که آخرین تعهدات کلیدی در این زمینه را ارائه داده است.

هم‌زمان با فراهم آمدن مقدمات برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی بازارهای عمومی در لندن که با پروژه فضاهای عمومی ارائه شد، شهردار این شهر، صادق خان، اقدام به ارائه ابتکارات سیاسی مهمی به منظور حمایت، حفظ و گسترش شبکه گسترده‌ای از خیابان‌های پر جنب و جوش و بازارهای سرپوشیده لندن کرد.

علاوه بر این، همزمان با ایجاد یک نقشه آنلاین تعاملی از تمامی ۲۸۰ بازار موجود در سطح شهر، صادق خان گزارشی گسترده با عنوان "درک بازارهای لندن" منتشر کرد که در آن به بررسی چالش‌های کلیدی بازار پرداخته شده و وسعت مزایای اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را به همراه مجموعه‌ای از ۱۲ راهکار برای بهبود پایداری و تأثیرات اجتماعی بلندمدت بازارها ارائه داده بود. مؤلفه اصلی این مجموعه از اقدامات جسورانه، تأسیس شورای بازارهای لندن، نخستین مجمع استراتژیک شهرداری برای نظارت بر تمامی بازارهای سطح شهر بود.

 این شورا، تیمی متشکل از کارشناسان صنایع، رهبران تجارت و نمایندگان بازار است که به منظور حصول اطمینان نسبت به وجود منافع متنوع اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی در بازارهای لندن برای تمامی اهالی، بر اجرای یک استراتژی واحد در سطح شهر نظارت می‌کند. شورای مذکور در نخستین سال برپایی، از استقبال و علاقه‌مندی بی‌نظیری توسط جامعه بازاری، در تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی، سیاسی و اقتصادی برخوردار شد. با این حال شورای بازارهای لندن همچنان در مراحل اولیه رشد به سر می‌برد و در حال پرداختن به تنوعات محض و ناشناخته در رابطه با معضلات ارتباطی موجود است.

با توجه به حمایت‌ها و اشتیاق بالایی که لندن در زمینه بازارها دارد، امید آن می‌رود که این شورا بتواند سیاست‌های اتخاذی را به اثری ماندگار تبدیل کند. این شورا وظیفه دارد که علاوه بر شناسایی نقش منحصربفرد بازارها در زندگی اهالی شهر لندن، به بررسی چالش‌هایی که بازار با آن روبرو است نیز بپردازد و با ارائه تصویری کامل از بازارهای شهر به نقاط قوت و ضعف آن‌ها پی ببرد.

لندن نمونه‌ای کامل از یک شهر بازاری، با شبکه‌ای قوی از بازارهای فیزیکی و مجموعه روبه‌افزایشی از سیاست‌های قدرتمند و زیرساخت‌های حمایتی برای پشتیبانی از آن‌ها است. در طول قرن‌های متوالی، بازارهای عمومی در دل بافت فرهنگی بی‌نظیر این شهر جای گرفته‌ و تبدیل به مکان‌های عمومی و متنوعی برای بهره‌مندی عموم مردم و حتی بازدیدکنندگان شهر از تجربیات روزمره زندگی این شهر شده‌ است.

علت سرمایه‌گذاری لندن و شهرهایی هم‌چون بارسلونا روی بازارها به عنوان زیرساخت‌های مهم، وجود شناخت کافی نسبت به توانایی بالقوه آن‌ها در تقویت اقتصادهای محلی، ارتقاء سلامت جسمی و نیز پایداری و تقویت روابط عمیق اجتماعی در جوامع است.

در سراسر لندن بازارهایی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها اقدام به تهیه موادغذایی سالم محلی و سایر مایحتاج روزانه و کالاهای مصرفی کرد. این شهر همچنین محل قرارگیری بازارهای مرکزی بزرگی هم‌چون "بازار کمدن" (Camden Market) و "بازار بریکسون" (Brixton Market) است که به‌عنوان قطب‌های تجاری منطقه عمل می‌کنند و مقاصدی چندکاربردی و عالی، دارای فعالیت‌های خوشه‌ای و عملکردهای گوناگون است. یکی از افتخارات لندن نیز وجود بازارهای نمادین است که بسیاری از آن‌ها تبدیل به جاذبه‌های گردشگری شهر شده‌ است. با این حال مناطق محرومی نیز در این شهر وجود دارد که بازارهای آن دچار شرایط دشوار هستند.

توجه و تمرکز دهمین کنفرانس بین‌المللی بازارهای عمومی بر تنوع و کیفیت بازارهای پر جنب و جوش لندن و همچنین مسیر پیشگامانه این شهر در ایجاد ابتکار عمل‌های چند جانبه برای آن‌ها قرار بود که در راه‌اندازی بازاهای آینده نیز کمک چشمگیری محسوب ‌شود. شرکت‌کنندگان در دهمین کنفرانس بین‌المللی بازارهای عمومی، نمایندگانی از شهرها و روستاهای کوچک و بزرگی از سراسر جهان و دارای منابع اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی بسیار متنوعی بودند و علی‌رغم این‌که شهرهای بسیار کمی در دنیا وجود دارد که شبیه به لندن باشد، تمامی شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با فرصت‌های یادگیری و اجرای برنامه‌های موفقیت‌آمیز خیابان‌ها و بازارهای سرپوشیده لندن آشنا شدند.

این کنفرانس، لحظه‌ای خاص در تاریخ بازارهای لندن و سایر نقاط جهان به حساب می‌آمد که فرصت‌های بی‌شماری برای به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تخصص‌های شرکت‌کنندگان با یکدیگر، کشف راهکارهای جدید برای مقابله با چالش‌های پیش روی بازارهای عمومی امروزی و  آشنایی با صحنه رونق بازار لندن در چارچوب ابتکارات سیاسی جدید آن را فراهم آورد و فرصتی برای به اشتراک گذاشتن نمونه‌هایی از بهترین روش‌های عملی و آشنایی با چگونگی مواجهه نمایندگان بازارهای مختلف با چالش‌های سازگاری با جمعیت و فن‌آوری جدید و نیز حمایت از معامله‌گران سنتی و جایگزینی مهارت‌های قدیمی آن‌ها با انواع جدید به شمار می‌رفت.

این موارد، مهم‌ترین گزینه‌هایی است که در پس ایجاد بازارهای آینده نهفته است. استفاده از خلاقیت‌های جهانی برای چنین اهدافی زمینه‌ساز موفقیت‌های سراسری در بازارهای تمامی نقاط جهان محسوب می‌شود. در همکاری میان شورای بازارها، شهرداری و مرکز رشد لندن، با جذب گروهی از کارآفرینان، تطبیق آن‌ها با بازارهای عمومی و تهیه یک برنامه منسجم آموزش، مشاوره، به‌اشتراک‌گذاری مهارت‌ها و شبکه‌سازی از ابتکارعمل حمایت از مشاغل نوآورانه پشتیبانی می‌کند که این عملکرد کمک بسزایی برای معامله‌گران جدیدی به حساب می‌آید که وارد بخش بازار می شوند.

کد خبر 402171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.