ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه با ارتقای فضای سبز شهری

مدیر منطقه هفت شهرداری شیراز گفت: باید مسیر توسعه شهری به گونه‌ای باشد که شهروندان در کنار آن آرامش روحی و روانی نیز داشته باشند.

به گزارش ایمنا، سعید معصومی در کارگاه مدیریت شهری دوچرخه‌سواری همگانی، اظهار کرد: شاید لازم باشد کمی سرعت توسعه شهری را کمتر کنیم و از پنجره تفکر به شهر نظاره‌گر باشیم و ببینیم که روح و زندگی شهروندان تا چه حد توانسته با امکانات شهری ما توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید با امکانات روزافزون زندگی به آرامش فکری و روانی بهتری دست پیدا کنیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که سرانه سلامتی در شهر و محل زندگیمان ارتقاء پیدا کند و در کنار همه امکانات مدهای حمل و نقل که در شهر وجود دارد، به پیاده‌محوری و دوچرخه‌سواری اهمیت بیشتری بدهیم.

معصومی ادامه داد: شهرداری شیراز در سنوات گذشته نگاه ویژه‌ای به زندگی پیاده در شهر داشته است که با ایجاد پیاده‌راه‌ها بتوانیم اجماع‌های شهری را افزایش دهیم و در کنار آن ارتباطات اجتماعی و محل قرارهای زندگی نیز توسعه یابد.

مدیر منطقه هفت شهرداری شیراز گفت: باید به مدهای حمل ونقل پیاده و دوچرخه‌سواری به صورت ویژه توجه داشته باشیم و با بهسازی و ارتقاء فضای سبز شهری، شهروندان را به استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی ترغیب کنیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز در جهت کاهش آلودگی و همچنین سلامت شهروندان در زمینه حمل و نقل، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد راه‌اندازی سیستم استفاده از دوچرخه‌های بیدود در شهر هستیم که شهروندان به راحتی می‌توانند از این دوچرخه‌ها در سطح شهر استفاده کنند.

کد خبر 402157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.