جانشین منصوریان باید در حد قلعه نویی باشد/ منصوریان فقط بازیکن قابل احترامی بود!

یک کارشناس فوتبال گفت: زمان زیادی به منصوریان داده شد و نتیجه مناسبی نگرفت، به نظرم کل کادر فنی ذوب آهن باید تغییر کند. تصمیم های محافظه کاران جوابگو نیست.

محمود یزدخواستی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جدایی علیرضا منصوریان از تیم فوتبال ذوب آهن، اظهار کرد: باشگاه دیر به این نتیجه رسید که تغییرات را ایجاد کند. منصوریان بازیکن قابل احترامی بود.مربی باید به علم فوتبال واقف باشد. منصوریان در تصمیم هایش بیشتر احساسی عمل می کرد؛ او در همدل کردن بازیکنان موفق نبود و نمی توانست رفتار بازیکنان را کنترل کند، حتی بازیکنی که در وسط مسابقه از زمین خارج شد و توپ زیر بلند گوی ورزشگاه شوت زد را در ترکیب اولیه دیدار بعدی قرار داد، در صورتی که این بازیکن نباید جایی در تیم ذوب آهن داشته باشد.

وی ادامه داد:مربی باید افکار جدید داشته باشد و بتواند رابطه مناسبی با بازیکنان برقرار کند. اگر در باشگاهی صحبت افراد و عملکرد آنها در یک راستا نباشد نباشند، پیروز بودن تیم در نبرد ها سخت می شود.

این کارشناس فوتبال با اشاره تصمیم دیرهنگام باشگاه در خصوص عدم حضور منصوریان، گفت: در مورد تیم های فوتبال تصمیم های محافظه کارانه جوابگو نیست. در بدو ورود مدیریت جدید باشگاه ذوب آهن باید کل کادر فنی تغییر می کرد. ذوب آهن جدید باید پوست اندازی کند و تکرار عمل کرد نداشته باشد زیرا تیم به جایگاهی‌که باید نمی رسد. گروه فنی جدید باید نوآوری داشته باشد وبا برنامه ریزی علمی دقیق اهداف باشگاه را دنبال کند.

یزدخواستی با اشاره به کنار گذاشته شدن سعید آذری از سمت مدیرعاملی ذوب آهن، گفت:یکی از دلایل کنار گذاشته شدن آذری عدم نتیجه گیری تیم فوتبال بود، جواد محمدی باید بداند مدیریت تحول، افراد تاثیر گذار گذشته را پذیرا نیست؛ در صورتی که ما مشاهده می کنیم تعداد زیادی از افراد گذشته باقی مانده اند. امسال باید مدیریت بیشتر در کنار تیم باشد و همین روند متوسط را ادامه دهند. در پایان فصل باید تغییرات اساسی انجام شود.

این کارشناس فوتبال در خصوص تغییرات در بازیکنان تیم ذوب آهن، تصریح کرد: الان زمان تغییرات زیاد در تیم نیست. منصوریان از تمام توان فنی بازیکنان استفاده نمی کرد، در تیم ذوب آهن بازیکنانی بودند که شایستگی حضور در بازی را داشتند، اما کنار گذاشته شده بودند.

وی با اشاره به حواشی زیاد در خصوص عمل کرد دروازه بانان تیم ذوب آهن، بیان مرد: معراج اسماعیلی یک دروازه بان آینده دار است و با حضور در تیم ذوب آهن تجربه های لازم را کسب کرد. مشکل تیم ذوب آهن در یک سوم دفاعی فقط دروازه بان نیست، بلکه ساختار دفاعی تیم در دفاع فردی و تیمی دارای مشکل تیم بود. منصوریان بجای رفع مشکل تغییرات زیادی در دفاع خود به وجود می آورد، در صورتی که تغییر سیستم دفاعی نیازمند تمرین و زمان است و اکثر مربیان بزرگ در خط دفاعی خود تغییرات هیلی کمی ایحاد می کنند.

یزدخواستی در خصوص جانشینی علیرضا منصوریان، تصریح کرد: ذوب آهن اگر برای قهرمانی شرکت می کند. باید توانایی های مربی انتخابی اش کم تر از توانایی های امیر قلعه نوعی نباشد. هیئت مدیره باشگاه باید در انتخاب هایش سرعت العمل داشته باشد و بهترین هارا انتخاب کند. 

یزدخواستی خاطرنشان کرد: امیدوارم نگاه ویژه تری نسبت به تیم های پایه فوتبال شود و شاهد حضور بازیکنان بومی بیشتری در تیم های اصفهانی باشیم.

کد خبر 402147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.