هوشمند سازی ۱۰ تقاطع در شهر قم

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هوشمندسازی تقاطع‌ها را در شهر قم در دستور کار داریم و به دنبال هوشمندسازی ۱۰ تقاطع در این شهر در گام نخست هستیم.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به طرح جامع حمل و نقل شهر قم، اظهار کرد: این طرح جامع در افق پنج ساله و ۱۵ ساله در حال بازنگری است، همچنین تدوین طرح جامع دوچرخه قم به دانشگاه صنعتی واگذار شده است و در این طرح به ابعاد توسعه همه جانبه دوچرخه پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: احداث سه پارک ترافیک در شهر قم در دستور کار شهرداری است، این پارک‌ها در مکان‌هایی همچون پردیسان و بوستان جوان احداث می‌شود، پیش از این نیز پارک ترافیکی در اردوگاه ۱۵ خرداد آموزش و پرورش توسط شهرداری قم ایجاد شد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: هوشمندسازی تقاطع‌ها را در شهر قم در دستور کار داریم، شهر قم در این زمینه عقب ماندگی دارد و به دنبال هوشمندسازی ۱۰ تقاطع در این شهر در گام نخست هستیم.

وی با اشاره به وضعیت تقاطع‌های شهر قم، اظهار کرد: استانداردسازی ۱۰ تقاطع در این شهر در دستور کار شهرداری قم قرار دارد، طرح‌های این تقاطع‌ها با جزئیات آماده است و به دنبال اجرای این طرح‌ها در سال آینده هستیم.

ذاکریان ادامه داد: اجرای مطالعات پیاده روسازی پیوسته در شهر قم به صورت بلوک بندی در دستور کار شهرداری قم قرار دارد، در نخستین گام به دنبال اجرای این مطالعات در خیابان صفائیه هستیم و اولویت در این زمینه با هسته مرکزی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: پارکینگ زخم کهنه شهر قم است و در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در این زمینه در شهر رخ نداد در زمینه تملک برای احداث پارکینگ در شهر قم موفق نبودیم، اکنون به دنبال احداث پارکینگ در زیر سطح معابر شهر هستیم و این طرح در سال آینده به مرحله اجرا می‌رسد.

کد خبر 402145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.