پروژه هدایت آب‌های سطحی ساری به نیمه راه رسید

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: پروژه هدایت آب‌های سطحی به کانال‌های بزرگ و انتقال آن به صورت بالعکس به رودخانه "تجن" ساری با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که تاکنون با صرف هزینه‌ای به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بیش از نیمی از این پروژه بزرگ تکمیل شده است.

علیجان شمشیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی چهار سال اخیر و قبل از شروع پروژه هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی به کانال‌های عمیق با قطر زیاد در بعضی نقاط شهر شاهد غرق‌شدگی برخی کودکان یا مسافران بودیم.

وی اضافه کرد: در بارندگی‌های اخیر در شهر ساری، آبگرفتی در سطح معابر یا کوچه و خیابان سطحی بوده و مشکل‌ساز نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به پروژه زهکشی کانال آب‌راهه شهر ساری و جمع‌آوری هدایت آب‌های سطحی به رودخانه تجن که در چهار سال گذشته شروع شد، عنوان کرد: از آن زمان تاکنون خوشبختانه حجم بسیاری از آب‌های ناشی از بارندگی‌به این کانال‌ها هدایت می‌شود.

شمشیربند خاطرنشان کرد: پروژه هدایت آب‌های سطحی به کانال‌های بزرگ و انتقال آن به صورت بالعکس به رودخانه تجن ساری با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که تاکنون با صرف هزینه‌ای به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بیش از نیمی از این پروژه بزرگ تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: اجرای مابقی این پروژه بزرگ نیاز به اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان دارد چرا که هزینه‌ها ثابت نبوده و رو به افزایش است، در بودجه سال ۱۳۹۹ مشخص می‌شود که چه میزان اعتبار به این‌بخش تخصیص داده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که تا پایان سال آینده این پروژه بزرگ به بهره‌برداری برسد و به طور کامل انجام شود تا به طور کلی شاهد آب‌گرفتگی با حجم پایین هم نباشیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های شدید و اخیر در شهر ساری گفت: اگر کار جمع‌آوری از همان چهار سال پیش در شهر ساری شروع نمی‌شد، امروز شاهد حجم‌ بالایی از خسارات بودیم.

شمشیربند تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون در شهر ساری گزارش آب‌گرفتگی خاصی اعلام نشد، البته در حومه شهر به صورت ضعیف اعلام شد که نیاز به پیگیری دارد.

کد خبر 402129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.