تاسیس نخستین فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از تاسیس نخستین فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در شهر کرمانشاه خبر داد.

مهدی عبدالمالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه با اشرافیت بر این موضوع که باید سنگ بنای بسیاری از اتفاقات فرهنگی شهر را از سنین کودکی گذاشت، با هدف تعالی سطح فرهنگی شهر در حوزه کودک و نوجوان اقداماتی انجام داده است که مهمترین آن اجرای طرح "شهریاران فرهنگ" بود.

وی با اشاره به آغاز طرح "شهریاران فرهنگ" از تیرماه ۹۷، ادامه داد: در این مسیر با همراهی آموزش و پرورش، شاهد شناسایی استعدادهای درخشانی در حوزه‌های مختلف برای کودکان و نوجوان شهر بودیم که در فرهنگسراهای شهرداری به صورت ویژه و تخصصی آموزش دیدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به تشکیل انجمن‌های فرهنگی، افزود: تشکیل این انجمن‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، نقاشی، خوشنویسی، شاهنامه‌خوانی، شعر و سرود، سفیران گردشگری و ... در سیر پیشرفت شهر نقش بسزایی خواهند داشت.

عبدالمالکی با اشاره به اجرای دو طرح جدید در معاونت فرهنگی شهرداری در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در قالب آموزش شهروندی در مدارس ابتدایی با عنوان "زنگ شهروندی" در زمینه تئاتر، نقاشی و انشا و نیز تاسیس فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در زمستان با همکاری معاونت پژوهشی آموزش و پرورش است.

معاون فرهنگی شهردار گفت: در طرح "زنگ شهروندی" سعی کرده‌ایم با نگاهی تخصصی به مباحثی از جمله فرهنگ ترافیک، بهداشت و سلامت، مسئولیت‌پذیری، محیط زیست و فضای سبز شهری، مهارت‌های اجتماعی و ارتباط موثر با دیگران، بپردازیم و همچنین برای این طرح کاراکتر عروسکی خاص و ویژه‌ای به منظور تاثیرگذاری بیشتر طراحی شده است.

کد خبر 402124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.