اجرای طرح مدیریت سبز پسماند در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از ابلاغ مصوبه الزام دستگاه‌های اجرایی جهت تحویل پسماندها به صورت تفکیک شده به شهرداری‌ها و سازمان مدیریت پسماند و اخذ گواهی امتیاز برای دریافت مدیریت سبز در تبریز خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا اصغری با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر الزام دستگاه‌ها جهت تحویل پسماندها به صورت تفکیک شده در سه دسته‌ کاغذ، تر و خشک (شیشه، پلاستیک و فلزات) به شهرداری‌ها و سازمان مدیریت پسماند و اخذ گواهی امتیاز برای دریافت مدیریت سبز دستگاه در شهر تبریز ابلاغ شد.

وی با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی این برنامه توسط سازمان مدیریت پسماند و با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در این خصوص با عقد قراردادی با دستگاه‌ها، اقدامات ارزیابی و ممیزی برای شاخص مدیریت پسماندهای عادی (WMI) انجام می‌شود.

اصغری ابراز امیدواری کرد که با این اقدام، هماهنگی اداره‌ها و صنایع در جهت تفکیک پسماندها در مبدأ افزایش یافته و فرهنگ بازیابی مواد و انرژی‌های تجدیدناپذیر در بین شهروندان نهادینه شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اضافه کرد: وظیفه همه است که محیط زندگی خود را آباد و تمیز نگه داشته و از امانتی که خداوند دست انسان‌ها سپرده به نحو احسن مراقبت کنند.

کد خبر 402115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.