هوای اصفهان سالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز شنبه با میانگین ۸۲ در وضعیت سالم ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - شنبه ۳۰ آذرماه- با میانگین ۸۲ در وضعیت قابل قبول "سالم" ثبت شد.

هم اکنون و بر اساس شاخص لحظه ای هوای این کلانشهر با میانگین ۹۴ همچنان در وضعیت سالم است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز جمعه به سبب پایداری جوی و ریزش هوای سرد و خشک شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها وجود دارد و این پدیده تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۹۸، خیابان استانداری روی عدد ۸۹، خیابان پروین روی عدد ۷۰، خیابان دانشگاه روی عدد ۸۰،  خیابان رودکی ۶۲ و بزرگراه خرازی روی عدد ۸۱ گزارش می شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله کاشان با میانگین ۸۸، شاهین شهر با میانگین ۸۷، نجف آباد با میانگین ۵۲، سجزی با میانگین ۶۵ و مبارکه با میانگین ۶۷ در وضعیت سالم قرار دارند.

سیستم ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در چهارماه ماه گذشته قطع است و از داده های آنها اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است کلانشهر اصفهان از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۱۹ روز هوای پاک، ۱۹۲ روز هوای قابل قبول "سالم"، ۵۶ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و هفت روز ناسالم برای عموم را تجربه کرد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 402108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.