۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
راز سایبان قرمز لینتس چیست؟

در کلانشهر لینتس، واقع در کشور اتریش، یک اثر هنری زیبا به رنگ قرمز بر بام یک سازه عظیم احداث شده است که شهروندان را دور هم جمع و پاکسازی روح را برای آن‌ها تداعی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فضای فوق با زمینه کاملا قرمز رنگ خود تلفیقی از رنگ، بافت و فضا است که به زیبایی تمام مرکز شهر لینتس را مزین کرده است. این اثر هنری شگفت‌انگیز از چهارچوب‌های فلزی، پرده‌های حریر و سقفی باز تشکیل شده است و پناهگاهی امن در مرکز شلوغ شهر برای بازدیدکنندگان به وجود آورده است.

هدف سازندگان از احداث این سازه اعجاب‌انگیز، گرد هم آوردن مردم برای تفکر در محیطی فیزیکی بود تا پاکسازی نفس را در یک جهان پر از آشوب تجربه کنند. مردم در این مکان، مراقبت از خود و دنیای اطراف را تمرین و پاکی و دوری از هرگونه آلودگی را در ذهن خود یادآوری می‌کنند.

پرده‌هایی که از چهارچوب فلزی آویزان شده است با حرکات متفاوت خود به بالا و پایین در جهت جریان باد، تجربه‌های متفاوتی نظیر تاریکی و روشنایی و آزادی و اسارت را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند؛ مردم هنگام حرکت پرده‌ها به سمت بالا نور خورشید و در نتیجه روشنایی و آزادی را تجربه می‌کنند و برعکس پایین بودن پرده‌ها حس تاریکی و اسارت به این افراد می‌بخشد.

 اثر هنری جدید شبیه به یک فضای عمومی است که باعث جذب بسیاری از ساکنان شهر لینتس و حتی افرادی از سراسر کشور اتریش به خود شده است. این سازه شگفت‌انگیز و متفاوت در قلب شهر و در یکی از مناطق پر سروصدا احداث شده است و طراحی منصربه‌فرد آن مردم را از شلوغی‌های شهر رها می‌کند و آن‌ها را به تفکر و آرامش فرامی‌خواند.

مردم در این مکان دنج به کشف خود و دنیای اطراف می‌پردازند و سعی می‌کنند پاکسازی نفس را در جهانی پر آشوب تمرین کنند.  این اثر هنری، نمونه ای موفق از تاثیر اِلمان‌های شهری بر روحیه مردم دارد و نشان می‌دهد که با ابتکاری بسیار ساده و ابتدایی تغییرات بزرگی را حتی در  سلامت روانی شهروندان رقم زد.

کد خبر 402095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.