احداث سالن اجلاس اصفهان نیاز مبرم ملی است

وزیر راه و شهرسازی احداث سالن اجلاس را یکی از نیازهای مبرم ملی برشمرد و گفت: باید بتوانیم با احداث این سالن، اجلاس‌های بزرگ برگزار کرده و از آن به خوبی بهره برداری کنیم، اگر سالن اجلاس خوب و جذابی داشته باشیم جاذبه‌های آن باعث می‌شود که بتوانیم برنامه‌های مطلوبی در آن برگزار کنیم.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی ‌در نشست هم اندیشی با مسئولان اصفهان که در محل سالن اجلاس اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان باید پیشرو باشد و اگر پیشرو نباشد اصفهان نیست، اظهار کرد: اصفهان همیشه پیشرو و خط شکن بوده است.

وی افزود: لازمه پیشرو بودن اصفهان فراهم آوری تمام زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احداث پروژه اجلاس سران یک موضوع منطقه‌ای نیست، بلکه بین المللی است، خاطر نشان کرد: اصفهان، همواره در ساخت تمدن تأثیر گذار بوده و است و آنچه را که تولید و خلق کرده، بی منت در اختیار مردم قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اصفهان می‌تواند بسترساز زمینه‌های هنر، صنعت و سایر اشتغالات باشد، همانگونه که کل کشور در همه زمینه‌ها از آن منتفع شده و صفت سودرسانی، همواره در اصفهان وجود داشته است.

 اصفهان نقطه کانونی کشور است

اسلامی با اشاره به موضوعات توسعه‌ای اصفهان را نقطه کانونی کشور قلمداد کرد و گفت: همانطور که ایران، نقطه کانونی کشورهای دیگر است و چهار راه جهان محسوب می‌شود و در خدمات رسانی به همه ملت‌ها پیشگام بوده، اصفهان نیز اینگونه است.

 وی با تاکید بر اینکه باید زیر ساخت‌های حمل و نقل در اصفهان به سرعت انجام شود، گفت: احداث فرودگاه جدید و قطار سریع السیر در اصفهان با تمام پتانسیل‌هایی که وجود دارد می‌تواند متجلی شود.

وی با بیان اینکه سالن اجلاس می‌تواند یک مرکز تجارتی _ بین المللی شود، اظهار کرد: این سالن، یکی از پروژه‌های مؤثر در کشور است و ما باید برای تکمیل آن مشکلاتش را پیگیری و رفع کنیم و تسهیلگری به وجود آوریم. همه آنهایی که به ابعاد این پروژه آگاه هستند باید به سرعت وارد عمل شوند.

اسلامی با اشاره به لزوم بهره برداری از این پروژه ادامه داد: باید بتوانیم نقشه راهی به لحاظ حقوقی و فرصت آفرینی اقتصادی برای آن به وجود آوریم و سرمایه‌ها را در آن به کار گیریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین آیتمی که در اصفهان به آن نیاز است و ما هم به این موضوع توجه می‌کنیم این است که طرح‌ها و برنامه‌ها را به سمت کیفیت بخشیدن به زندگی مردم پیش ببریم تا مردم بتوانند یک زندگی با کیفیت داشته باشند.

 طرح‌های خوبی برای باز زنده سازی اصفهان انجام شده است

اسلامی، با بیان اینکه در شهرداری، همواره طرح‌های خوبی برای باز زنده سازی اصفهان به ویژه در بخش‌های میراثی انجام شده است، گفت: پیاده راه شدن مسیرهای منتهی به میدان نقش جهان و پیاده راه شدن چهارباغ اقدامات بسیار خوبی است که در شهر اصفهان انجام شده و این رخدادها فرصت‌های بی نظیری را برای مردم و گردشگران به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: احداث رینگ‌های شهری برای کاهش ترافیک و راه اندازی مترو از مهمترین مباحثی است که در اصفهان رخ داده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اصفهان در حال حاضر می‌تواند گام‌های بزرگ و مکملی را بر دارد تا بتواند پیشران‌های شکوفایی اقتصادی را حول محور استعدادهای فرهنگی، گردشگری و دانش بنیانی بچرخاند و زمینه توسعه بین المللی را فراهم کند.

 توسعه بین المللی در اصفهان

اسلامی اضافه کرد: توسعه بین المللی جزء فرصت‌هایی است که اصفهان می‌تواند در آن عرض اندام کند و دیپلماسی گردشگری و تجاری را رونق ببخشد. حوزه دانش بنیانی اصفهان مملو از این پتانسیل‌هاست و مدیریت کشور توامان باید طرح‌هایی را اجرا کند که اصفهان بتواند همچنان نقش پیشتازی خودش را ایفا کند.

کد خبر 402068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.