طرح زوج و فرد در اصفهان از در منازل اجرا می‌شود

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: پلیس راهور و شهرداری اصفهان موظف به برنامه‌ریزی برای تعریف طرح ترافیک در محدوده احمدآباد و اجرای طرح زوج و فرد از در منزل شدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روز گذشته جلسه شرایط اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان با حضور همه مسئولان ذی ربط تشکیل و مصوبات جدی در این زمینه انجام شد، اظهار کرد: بر اساس مصویات این جلسه پلیس موظف به پیگیری اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در روزهای آلوده و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای محدودیت ترافیکی در محدوده احمد آباد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات جلسه اضطرار آلودگی هوا همه کارکنان در روزهای آلوده موظف به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شدند، ادامه داد: همچنین همه شرکت‌های صنعتی مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه، نیروگاه و ... موظف به نوسازی ناوگان خود برای تردد کارکنانشان شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل جلسات در محل‌های پرتردد و همچنین نزدیکی مدارس و مهدهای کودک در روزهایی که هوا آلوده است، ممنوع شد، افزود: همچنین روشن کردن آتش و عملیات خاکبرداری در روزهایی که هوا آلوده است ممنوع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش مصرف گاز در ادارات و منازل مسکونی از دیگر برنامه‌های در دستور کار برای کاهش آلودگی هوای اصفهان است، افزود: توقف فعالیت کوره‌های آجر پزی و گچ در روزهای آلاینده و استفاده همه صنایع از گاز در روزهای آلوده از دیگر مصوبات کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا در اصفهان بوده است.

شیشه فروش تامین بسته‌های آموزشی خودمراقبتی در روزهای آلوده را نیز از مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت: مرکز بهداشت موظف به تهیه این بسته‌ها شده است.

کد خبر 402044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد DE ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    1 0
    حتی اگر یه گروه مردم نهادی میتونست این حجم از روشن کردن آتش در گلوی تنفسی اصفهان، ناژوان، رو کنترل کنه اینقدر شاهد بی کیفیتی هوا نبودیم