تقویت سیستم ایمنی بدن با گیاه آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا دارای خواص بیشماری مانند درمان مشکلات پوستی، بهبود عملکرد سیستم گوارش، تقویت سیستم ایمنی و کاهش قند خون است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلوئه‌ورا گیاهی است که در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند و شباهت زیادی به کاکتوس دارد. تمام خواص این گیاه درون ژلی است که در بافت برگ‌های آن قرار دارد. در ادامه بعضی خواص این گیاه را بررسی می‌کنیم:

درمان مشکلات پوستی با آلوئه ورا

از زمان‌های قدیم از گیاه آلوئه‌ورا برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده شده است. ژل درون بافت برگ‌های پهن این گیاه بهترین راهکار طبیعی برای لایه‌برداری پوست است و بیماری‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. اگر دارای پوست خشک هستید، آلوئه‌ورا گیاهی مفید برای افزایش رطوبت پوست است زیرا حاوی پلی ساکاریدهایی بوده که خواص ضد التهابی دارد و پوست را مرطوب می‌کند. علاوه بر این، پلی ساکاریدها خارش و سوزش‌های پوستی را تسکین می‌دهد.

آلوئه ورا و بهبود عملکرد سیستم گوارش

آلوئه‌ورا دارای ترکیبات ضد التهابی و ضد یبوست است؛ بنابراین مصرف آن در هضم غذا، تنظیم اسید معده، کاهش تشکیل مخمرها، تقویت باکتری‌های مفید و تنظیم حرکات روده‌ای کمک می‌کند. بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد مصرف آلوئه‌ورا برای درمان سندروم روده تحریک پذیر بسیار مفید است. نتایج مطالعه دیگر روی موش‌ها نشان داد مشکلات معده و روده در موش‌هایی که با آلوئه‌ورا تحت درمان قرار گرفتند، کاهش چشمگیری یافت. علاوه بر این دارای خاصیت ضد میکروبی است؛ بنابراین به تسکین دردهای زخم معده کمک کرده و سلول‌های پوششی معده را ترمیم می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی با آلوئه ورا

عنصر روی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ مصرف آلوئه‌ورا می‌تواند کمبود روی بدن را رفع کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی، ضد ویروسی و ضد قارچی است؛ بنابراین بدون بروز حساسیت و عوارض جانبی می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین، آنزیم‌های موجود در آلوئه‌ورا، ساختار پروتئین‌های به هم چسبیده را می‌شکند و آن‌ها را به اسیدهای آمینه مفید برای بدن تبدیل می‌کند.

آلوئه ورا و کاهش قند خون

مصرف گیاه آلوئه‌ورا می‌تواند هایپرگلیسمی مزمن و مشکلات ناشی از چربی خون بالا را که بیماران مبتلا به دیابت از آن رنج می‌برند، کاهش دهد. نتایج یک پژوهش روی ۷۲ زن مبتلا به دیابت نشان داد قند خون و تری گلیسیرید بیمارانی که روزانه یک قاشق ژل آلوئه‌ورا مصرف کردند، نسبت به سایرین به طور قابل توجهی کاهش یافت.

کد خبر 402022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.