نهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: نهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی با حضور اساتید، شاعران و شهروندان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا عباس بابایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این نشست کتاب "مُ بی بین هکاتی" از مجموعه "حرف‌های مادربزرگم" اثر "از علیرضا ضمیری "به حضار در جمع اهدا شد، تصریح کرد: این کتاب با حضور شاعران، نویسندگان و شهروندان سمنانی علی دولتیان ، استاد خالصی و تنی چند از استادان حوزه زبان و ادبیات سمنان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان افزود: در ادامه این نشست جمعی از کودکان پیش دبستانی روستای خیرآباد شعر شب یلدا را به زبان سمنانی در حضور شهروندان اجرا کردند، همچنین "فاطمه نوحی" شعری از "رمضانعلی عراقی" در وصف شب یلدا  به زبان سمنانی در این آیین خواند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنانی سبب صیانت از هویت اجتماعی و زمینه‌ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، عامل دوستی‌ها و تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه‌ای به دیگر هموطنان است.

بابایی تصریح کرد: در پایان این نشست توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان از استاد "فرهنگ شکوهی" تجلیل و قدردانی شد.
 
وی اضافه کرد: دهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی چهارشنبه ۲۵ دی در فرهنگسرای امید خانواده برگزار می شود.

کد خبر 402008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.