مدیریت شهری باید از زبان هنر استفاده کند

شهردار باغبادران گفت: با توجه به شبیخون فرهنگی دشمنان علیه نسل جوان کشور، همچنان نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم و لازم است این فرهنگ متعالی با زبان هنر در بین نوجوانان و جوانان تبین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی در حاشیه اکران مردمی فیلم مستطیل قرمز در شهر باغبادران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران می گذرد و مردم این مرز و بوم حدود یک پنجم این زمان را به دفاع از خاک و ناموس و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته‌اند.

وی افزود: پس از گذشت بیش از سه دهه از پایان دفاع مقدس همچنان خانواده هایی چشم انتظار بازگشت پیکر عزیزان خود از مناطق جنگی هستند و یا منتظرند شاید فرزندانشان به خانه بازگردند و تحمل فراق در این سال های طولانی زمان کمی نیست و این مهم نشان از صبر و بردباری خانواده‌های شهدا دارد که همواره در حراست از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی کرده‌اند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: امروز همچنان خاطرات و وقایع بسیاری از دفاع ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به جا مانده و برای استفاده نسل‌های جدید و آینده از تجربیات دفاع مقدس باید از ظرفیت هنر خصوصا هنر هفتم به خوبی بهره مند شد.

امینی با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس نه تنها برآمده از تاریخ انقلاب اسلامی است بلکه با ارزش‌های ملی و مذهبی آمیخته و دارای ارزش معنوی و ایدوئولوژیک است، ادامه داد: آثار فاخر تولید شده در حوزه دفاع مقدس به خوبی واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس را به نمایش گذاشته و برای نسل‌های مختلف واقعیت‌های جنگ را روایت می‌کند و یکی از آثار فاخر تولید شده در این حوزه فیلم مستطیل قرمز بوده که با نگاهی متفاوت به این ژانر پرداخته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اکران فیلم "مستطیل قرمز" در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران در سالروز دفن دو شهید گمنام در این شهر برآن شدیم تا با پخش این فیلم سینمایی در ایامی که منتهی به شب یلدا است یاد رزمندگان را زنده نگهداشته و شب‌های یلدایی شهر باغبادران را با عطر شهدا همراه سازیم.

شهردار باغبادران تصریح کرد: مدیریت شهری باغبادران با همکاری آموزش و پرورش منطقه باغبادران فیلم مستطیل قرمز را در شهر باغبادران به نمایش گذاشتند و بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان این منطقه و بیش از هزار نفر از شهروندان باغبادران برای تماشای آن حاضر شدند.

کد خبر 402000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.