افتتاح مدرن‌ترین شیرخوارگاه خاورمیانه در ایران

دبیر و سخنگوی مجمع خیرین کشور با بیان اینکه شیرخوارگاه شبیر ۶۰ سال قبل وقف و ساخته شد و امروز تلاش‌ها برای نوسازی و ساخت بنای جدید مرکز شبیر که بسیار فرسوده بود، بعد از چهارسال به بار نشست، گفت: توانسته‌ایم مدرن‌ترین شیرخوارگاه را بسازیم و امروز می‌توانیم بگوییم در خاورمیانه چنین شیرخوارگاهی نیست.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کارگری در آیین افتتاح رسمی شیرخوارگاه شبیر واقع در خیابان ۱۷ شهریور جنوبی با بیان اینکه خیرین از کسب حلال در راه خدا انفاق می‌کنند، اظهار کرد: افتخار داریم که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت خیرین هستیم و در بخش‌های مختلفی چون مدرسه‌سازی، امور سلامت و امور معلولان فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: شیرخوارگاه شبیر ۶۰ سال قبل وقف و ساخته شد و امروز تلاش‌ها برای نوسازی و ساخت بنای جدید مرکز شبیر که بسیار فرسوده بود، بعد از چهار سال به بار نشست؛ برای ساخت شیرخوارگاه عده‌ای را فرستاده بودیم که شیرخوارگاه‌های اروپایی را بررسی کنند و با مهندسان خوب ایرانی به صحبت نشستیم تا مدرن‌ترین شیرخوارگاه را بسازیم؛ می‌توانیم بگوییم در خاورمیانه چنین شیرخوارگاهی نیست.

دبیر و سخنگوی مجمع خیرین کشور با بیان اینکه آرزو داریم در هر استانی چنین شیرخوارگاهی داشته باشیم، تصریح کرد: چه سرمایه‌گذاری بهتر از معامله با خداوند است، برای این پروژه خون دل‌ها خورده‌ایم و بسیار تلاش کرده‌ایم تا این بنا ساخته شود.

کرباسیان، رئیس هیئت امنای شیرخوارگاه شبیر نیز با بیان اینکه امیدواریم این کار خیر مورد قبول خداوند قرار گیرد، گفت: مسئولیت اجتماعی در دنیا به عنوان یک بحث مهم مطرح است؛ هرفردی در مقابل جامعه و هموطن خویش مسئول است. آن طور که بررسی کرده‌ایم دولت‌ها در کشورهای مختلف معمولا کارهایی از این دست را مستقیما انجام نمی‌دهند و حتی بیمارستان‌ها را مردم و خیریه‌ها می‌سازند.

وی افزود: شبیر، یک نمونه خاص و مجموعه‌ای از خدمات و کمک‌های افراد حقیقی و خیرین واقعی از میزان کم تا زیاد است. شرکت‌های عمومی و شرکت‌های دولتی نیز کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشته‌اند و فرماندهی آن با جامعه خیرین بود.

کرباسیان با بیان اینکه یک کار فشرده برای ساخت این مرکز انجام شد، اظهار کرد: این کار دلی بود و با عشق انجام شد. بهزیستی در ۴۰ سال گذشته چنین شیرخوارگاهی نساخته است.

هاشم سلیمی آشتیانی، عضو هیئت موسس جامعه خیرین در این مراسم، گفت: از بهترین مصالح برای ساخت این شیرخوارگاه استفاده شده است. مساحت این زمین هشت هزار مترمربع است. شبیر حاصل یک کار جمعی است.

وی افزود: ۲۶ هزار و ۵۰۰ معلول در صف دریافت جهیزیه‌اند، اگر خیّری می‌تواند کمک کند. هدف از تشکیل جامعه خیرین حامی معلولان این است که در مسکن، ازدواج، اشتغال و درمان آنها حرکت کنیم. همچنین ۳۴ شیرخوارگاه در کشور داریم که چند مورد آن نیازمند بازسازی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 401995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.