معرفی ژانر دفاع مقدس، نیازمند عزم جدی سینماگران است

کارگردان فیلم "مستطیل قرمز" گفت: امروز زمان آن رسیده کارگردانان سینمای ایران بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داده و به گونه‌ای به نقش دفاع مقدس در سینمای ایران بپردازند که دنیا فیلم دفاع مقدس را به خوبی بپذیرد و به تماشای آن بنشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، حسین صید خانی در حاشیه اکران مردمی فیلم مستطیل قرمز در شهر باغبادران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اکران ویژه فیلم "مستطیل قرمز" در استان اصفهان و قبل از اکران عمومی در این استان به مدت یک ماه آغاز شد و این فیلم در مجموعه پردیس سیتی سنتر به روی پرده نقره ای رفت و در مدت گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر در این استان "مستطیل قرمز" را به تماشا نشستند.

وی افزود: فیلم سینمایی"مستطیل قرمز" نخستین فیلم تاریخ دفاع مقدس سینمای ایران است که موفق شد در فستیوال های جهانی خوش بدرخشد و در بین ۱۱۶ کشور رتبه نخست فستیوال جهانی را در میلان ایتالیا کسب کند.

کارگردان فیلم "مستطیل قرمز" تصریح کرد: امروز سینمای دفاع مقدس نیازمند یک جهش است، چراکه این ژانر از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که همچنان پس از گذشت سال‌ها سرشار از ظرفیت‌های بالقوه برای فیلم سازی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سینمای دفاع مقدس در سال های گذشته آنگونه که شایسته است، نتوانسته مخاطبانی در دیگر کشورها حتی کشورهای همسایه پیدا کند، زیرا با چند کار درخشان نمی‌توان انتظار داشت کشورهای دیگر به شناخت کافی درباره دفاع مقدس برسند.

کارگردان فیلم "مستطیل قرمز" اضافه کرد: امروز زمان آن رسیده کارگردانان سینمای ایران بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داده و به گونه‌ای به نقش دفاع مقدس در سینمای ایران بپردازند که دنیا فیلم دفاع مقدس را به خوبی بپذیرد و به تماشای آن بنشید.

صیدخانی با بیان اینکه همیشه نمی‌توان از یک نگاه، تاریخ جنگ را روایت کرد، گفت: فیلم "مستطیل قرمز" به مسئله آوارگی مردم ایلام، در دوران دفاع مقدس پرداخته و محور آن نیز بمباران خونین "زمین فوتبال چوار" است که در نهایت این بمباران منجر به شهادت ۱۰ فوتبالیست، چهار تماشاگر از جمله سه کودک و یک داور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز با همت شهرداری باغبادران و آموزش و پرورش این منطقه موقعیتی به وجود آمد که این فیلم در شهر زیبای باغبادران برای شهروندان به نمایش گذاشته شود و خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت و در تلاش هستیم تا پایان اسفندماه اکران عمومی این فیلم را در سراسر کشور آغاز کنیم.

کارگردان فیلم "مستطیل قرمز" یادآور شد: محمد نوازی، پرویز برومند و محمدرضا مهدوی از پیشکسوتان تیم ملی ایران به عنوان سفیران شهدای حادثه بمباران مسابقه زمین فوتبال چوار همزمان با اکران این فیلم در شهر باغبادران حضور یافتند که این مهم نشان از نگاه ویژه آنان به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.

کد خبر 401993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.