امدادرسانی به بیش از ۲ هزار خانوار در خوزستان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امداد رسانی امداد گران و نجاتگران هلال احمر به دو هزار و ۲۳۱ خانوار تحت تاثیر بارش های اخیر باران در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی سلیمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: هم اکنون شش اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های اهواز (۳)، آبادان (۲) و کارون (۱) کماکان پابرجاست و هزار و ۳۹ نفر در آنها اسکان یافته‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۲۱۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ماهانه بین اهالی مناطق آبگرفته توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: دو هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون پوششی در بین خانوارهای متاثر از آبگرفتی منازل، سه هزار و ۱۰ تخته پتو، هزار و ۴۴۹ تخته موکت و ۵۰ هزار قرص نان در مناطق سیل زده تهیه و توزیع شده است.

سلیمی ادامه داد: سالن های اردوگاهی اسکان اضطراری در شهرستان‌های آبادان، اهواز و کارون کماکان برپا است و هزار و ۳۹ نفر اسکان یافته‌اند.

وی افزود: ۴۷ تیم عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان متشکل از ۲۶۰ نجاتگر در حال ارایه خدمات هستند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی هم اکنون بخش‌هایی از مناطق فاز دو گروه ملی، شهرک دانشگاه، کیان شهر و الاهیه هنوز دچار آبگرفتگی است.

وی با اشاره به عملیات امدادرسانی سیل و آبگرفتگی از ۲۴ آذر تاکنون نیز افزود: در این مدت۲۲  شهرستان ارسنجان، استهبان، اقلید، اوز، جهرم، خرامه، خنج، داراب، رستم، زرین دشت، سپیدان، شیراز، فراشبند، فسا، فیروزآباد، قیروکارزین، گراش، کازرون، لارستان، لامرد، مرودشت، مهر و نی ریز متاثر از حوادث جوی بوده‌اند که ۹۴۹ خانوار متاثر از این حوادث بوده‌اند.

سلیمی گفت: در مدت یادشده چهار هزار و ۱۲۸ نفر دچار حادثه شده‌اند که دو نفر از آنان دچار مصدومیت شدید شده‌اند.

وی افزود: در مدت یادشده و با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر سه هزار و ۶۸۸ نفر امدادرسانی شدند و ۹۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری و موقت بهره مند شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در اجرای این سلسله عملیات امدادرسانی ۸۷ تیم عملیاتی متشکل از ۵۰۱ امدادگر و نجاتگر، شش دستگاه خودروی آمبولانس، ۵۹ خودروی کمکدار سبک و ۵۸ دستگاه موتور لجن کش حضور داشته‌اند.

وی از توزیع ۴۲ بسته غذایی، ۲۱ دستگاه چادر امدادی، ۴۴۷ تخته پتو، ۱۲۵ دستگاه موکت، سه هزار و ۷۷۹ کیلو و گرم نایلون، ۲۸ شعله چراغ والور، هزار و ۳۱ عدد انواع کنسروجات، ۲۱۸ کیلوگرم برنج، ۳۸ کیلوگرم چای، ۷۵ کیلوگرم روغن، ۱۴۱ کیلوگرم حبوبات و ۱۹۹ کیلوگرم قند و شکر در میان متاثرین از حوادث جوی خبر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 401988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.