قاتل علیرضا شیرمحمدعلی اعدام شد

بسته اخبار اجتماعی - پنجشنبه ۲۸ آذر- اختصاص دارد به صدور ۴۳۶ فقره حکم جایگزین حبس در اصفهان، ابهام اعتبار رتبه بندی فرهنگیان در بودجه ۹۹ و اعدام قاتل علیرضا شیرمحمدعلی که در ادامه می خوانید.

به گزاش ایمنا، حکم قصاص قاتل شیرمحمدعلی به اجرا آمد؛ محمدهادی عرفانیان کاسب؛ وکیل اولیای‌دم علیرضا شیرمحمدعلی با تأیید این خبر گفت: این حکم صبح روز گذشته (چهارشنبه) به اجرا درآمد.

بنابر این گزارش، علیرضا شیرمحمدعلی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۰ در زندان تهران بزرگ با ضربات جسم تیز مجروح شده و به‌قتل رسید.

بنابر اطلاعیه سازمان زندانها درباره قتل شیرمحمدعلی صادر  در روز حادثه، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو زندانی در همین حین با گشوده شدن درب محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، متهمان به‌دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش‌آمده سوء استفاده کرده، به‌سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده و وی در بیمارستان فوت کرد.

مشکلات بودجه‌ای خللی در برنامه‌های دوره ابتدایی ایجاد نمی‌کند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگرچه بودجه سال ۹۹ وزارت آموزش و پرورش نسب به امسال تغییر چندانی نداشته است، اما با قول مساعد وزیر، مشکلات بودجه ای خللی در برنامه‌های دوره ابتدایی ایجاد نمی‌کند.

رضوان حکیم زاده درمورد تاثیرات افزایش نیافتن بودجه وزارت آموزش و پرورش درسال آینده اظهار کرد: بودجه در اجرای برنامه ها تاثیر می گذارد؛ ولی با پیگیری های انجام شده و تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه نگران اجرای برنامه های این وزارتخانه نباشیم، به یاری خداوند هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

اعتبارات رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه ۹۹ جا ماند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه ۹۹ جامانده و دولت هیچ مبلغی برای آن در نظر نگرفته است گفت: مجلس و کمیسیون تلفیق تلاش دارند که احکام جامانده را در لایحه بگنجانند.

جبار کوچکی‌نژاد از تلاش دولت و مجلس برای گنجاندن احکام جامانده مربوط به فرهنگیان کشور در لایحه بودجه ۹۹ خبر داد و اظهارکرد: درحال‌حاضر اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه سال ۹۹ جامانده به طوری‌که دولت فعلاً هیچ مبلغی را برای اجرای آن در نظر نگرفته است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تأکید بر اینکه تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی شرایط زندگی فرهنگیان را بسیار سخت کرده است عنوان کرد: اگر دولت بتواند همان احکامی را که مجلس برای فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش مصوب کرده اجرایی کند به طور یقین بسیاری از مشکلات موجود این حوزه برطرف می‌شود.

صدور ۴۳۶ فقره حکم جایگزین حبس در اصفهان

رییس کل دادگستری استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان ، این تعداد حکم جایگزین حبس را به منظور کاهش جمعیت زندان ها  صادر کرده اند.
محمدرضا حبیبی افزود: انجام خدمات عام المنفعه عمومی، فعالیت های فرهنگی آموزشی و همچنین جزای نقدی  از احکام  جایگزین حبس بوده است.

بیماران خاص از مزایای یک بسته اختصاصی بهره‌مند می شوند

معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت:  بیماران خاص علاوه بر دریافت سایر خدمات موجود در بسته خدمات مورد تعهد، از مزایای یک بسته اختصاصی هم بهره‌مند هستند.

مهرداد الهامی درباره حق بیمه پرداختی و همچنین چگونگی ارایه خدمات به بیماران خاص از سوی این سازمان بیمه‌گر  گفت: در حال حاضر پنج گروه بیماری شامل بیماران تحت دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و ام اس در سازمان بیمه سلامت به عنوان بیماری خاص تحت پوشش قرار دارند که بیمه سلامت برای پوشش این گروه از بیماران هیچ حق بیمه‌ای دریافت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بیماران خاص به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند، ادامه داد: همچنین بیماران خاص علاوه بر دریافت سایر خدمات موجود در بسته خدمات مورد تعهد، از مزایای یک بسته اختصاصی هم بهره‌مند هستند؛ این بسته شامل داروها، لوازم، تجهیزات و خدمات تخصصی مرتبط به نوع بیماری آنان است که به طور عمده به شکل رایگان به این بیمه شدگان ارائه می‌شود. فرانشیز در بسته خدمات بیماران خاص منحصر به داروهای مربوط به بیماری ام اس است که آن هم به صورت تعدیل شده و با فرانشیز ۱۰ درصد در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

هلال‌احمر سالانه ۴۴۰ هزار بطری شربت ترک اعتیاد تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تولید سالیانه ۴۴۰ هزار بطری شربت تنتور اپیوم در این شرکت داروسازی خبر داد.

وی افزود: شربت اپیوم (Opium) یکی از داروهای ترک اعتیاد است و در مراکزی عرضه می شود که طبق مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به ارائه درمان در این خصوص هستند و فروش این شربت بدون نسخه پزشک ممنوع است.

وی توضیح داد: این محصول حاوی ۱۰ میلی گرم مورفین سولفات در یک میلی لیتر شربت  و در دسته دارویی اپوئیدها قرار دارد.

۹ کشته و زخمی بر اثر تصادف بین یک دستگاه مینی‌بوس و پراید

سخنگوی اورژانس کشور از کشته و زخمی شدن ۹ نفر بر اثر تصادف بین یک دستگاه مینی‌بوس و پراید در شهرک خیبر در دزفول خبر داد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره جزییات این حادثه گفت: یک مورد حادثه تصادف بین یک دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه پراید در استان خوزستان -دزفول جاده شهرک خیبر و سیدعنایت در ساعت ۰۷:۴۱ صبح امروز به سامانه اورژانس کشور اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: در این حادثه شش نفر مصدوم و سه نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.  

مجوز ۶ هزار سهمیه استخدام هیئت علمی صادر شد

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اخذ ۶هزار سهمیه مجوز استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی افزود: با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات متعدد در سطوح کارشناسی، به استناد مواد «۹» و «۱۵» ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور تعداد ۴۰۷۱ سهمیه مربوط به اعضای هیئت علمی فاقد شماره مستخدم شاغل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی اخذ شد.

وی افزود: همچنین به استناد تبصره «۲» ماده «۱» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و ماده «۹» ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مجوز استخدام پیمانی تعداد ۱۹۲۹ نفر عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور نیز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شد.

کد خبر 401944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.