تولید ۶ محصول سلول بنیادین در کشور

مدیر تجاری‌سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور از تولید شش محصول سلول بنیادین خبر داد.

به گزارش ایمنا، رجب‌زاده، امروز در نخستین نشست شورای استانی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی که در محل سالن همایش‌های استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش طول عمر و جوان ماندن از دغدغه‌های بشر است که این مهم از طریق سلول‌های بنیادین و علوم پزشکی قابل دستیابی است.

وی گفت: ارزش سرمایه‌گذاری محصولات سلولی از ریسک‌پایین و ارزش بالاتری نسبت به محصولات دارویی برخوردار است.

مدیر تجاری‌سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور با اشاره به اینکه تاکنون یک‌هزار شرکت و کمپانی در دنیا روی سلول‌های بنیادین سرمایه‌گذاری داشته‌اند، بیان کرد: با توجه به پیشرفت بسیار چشمگیر در میزان سرمایه‌گذاری و ورود شرکت‌های بزرگ اقتصادی در این حوزه چشم‌انداز بسیار خوبی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای آن می‌توان متصور بود.

رجب زاده گفت: ژن درمانی برای درمان نابینایی و درمان سرطان خون موضوع سرمایه‌گذاری این شرکت‌های بزرگ دنیا بوده است.

وی  با بیان اینکه کشورمان در تولید علم وضعیت خوبی دارد و جزو ۱۳و ۱۴ کشور دنیاست، اضافه کرد: این درحالیست که سهم ما از بازار جهانی در حوزه کسب و کار ناچیز است.

مدیر تجاری‌سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور با بیان اینکه جهش خوبی در راستای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و تمایل هیات علمی دانشگاه‌ها به این سمت رخ داده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت در کشور داریم که از این تعداد ۱۰۰ شرکت دانش بنیان شدند و بیش از ۱۰۰۰ نفر در این شرکت‌ها فعالیت دارند و سالانه بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال درآمدزایی دارند.

رجب زاده از راه‌اندازی مراکز جامع در کشور خبر داد و گفت: تاکنون هفت مرکز جامع در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده تا شرکت‌های دانش بنیان در آنها مستقر شود.

وی از تولید شش محصول سلول بنیادین در کشور خبر داد و افزود: این محصولات به تایید سازمان غذا و داروی کشور رسیده و در زمینه تولید سلول برای غضروف، پوست و... بوده است.

مدیر تجاری‌سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور گفت: همچنین در حوزه مهندسی بافت و تولید محصولات استخوانی ۲۹۷ محصول‌ تولید و به مرحله استفاده داخلی رسیده و حتی صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 401941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.